راه‌اندازی ۱۰ هزار تخت جدید بیمارستانی در دستور کار است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان قزوین، گفت: راه‌اندازی ۱٠ هزار تخت جدید بیمارستانی توسط دولت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایمنا، محسن منصوری امروز- دوشنبه بیست و چهارم مهرماه- در جریان سفر یک روزه به استان قزوین ضمن بازدید از دولت‌خانه صفوی و بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی این استان اظهار کرد: به لطف خدا در استان قزوین اتفاقات خوبی در حوزه اقتصادی و عمرانی رخ داده که با کار جهادی صورت گرفته توسط مسؤولان، امور با سرعت در حال پیگیری است.

وی علت سفر به استان قزوین را پیگیری تصمیمات بالادستی دولت و تسریع در پیشرفت پروژه‌های استان قزوین و بازدید از پروژه‌های مختلف بهداشت و درمان، میراث فرهنگی، نوسازی مدارس و سایر موضوعات عنوان و تصریح کرد: از مجموعه تصمیمات رئیس جمهور در دور اول سفر به استان قزوین، بیش از ۱۰۰ پروژه یا به اتمام رسیده و یا در حال اجرا است. تعداد محدودی از پروژه‌ها هم هنوز شروع نشده که مورد به مورد باید آسیب شناسی شود تا بتوان نسبت به حل مسئله، اقدام لازم را انجام داد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اختصاص ۳,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان قزوین که شامل حدود دو هزار میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه و مابقی از سایر دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی است، افزود: اختصاص این اعتبارات به استان قزوین اهرمی برای کارکرد مضاعف تمام پروژه‌ها شده و کارها به نحو احسن در حال انجام است و بسیاری از پروژه‌های مهم که ضرورت جدی برای استان بوده، پیشرفت قابل توجهی دارند.

منصوری با بیان اینکه پروژه احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در مراحل ابتدایی راکد باقی مانده بود اما با دستور رئیس جمهور طی چند ماه اخیر سرعت بسیار خوبی گرفته است، ادامه داد: تلاش می‌شود تا پایان دولت سیزدهم، فاز اول بیمارستان که شامل ۳۵۰ تخت خواب است، به بهره‌برداری برسد و با هماهنگی صورت گرفته، مقرر شده از سازمان برنامه و بودجه و بانک رفاه، اعتبار پروژه تأمین شود که طی دو سال اخیر حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به بازدید از جاده قزوین_ الموت_ تنکابن ادامه داد: این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به ارزش گذاری روز بین چهار تا پنج هزار میلیارد تومان هزینه صرف شده و انشاالله در چند ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: از ابتدای تاریخ ساخت وساز پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان کشور حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی احداث شده و در این دولت تقریباً ۱۶ هزار تخت احداث شده و می‌توان گفت بیش از ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستان توسط این دولت احداث شده و دولت سیزدهم در اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی رکورددار است.

منصوری با بیان اینکه یک برنامه فوری در خصوص راه اندازی ۱٠ هزار تخت جدید بیمارستانی توسط دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد، گفت: در سفرهای مختلف رئیس جمهور به استان‌ها حتماً یک پروژه بهداشتی افتتاح می‌شود و یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های اصلی دولت، توجه به سلامت و بهداشت است و پروژه‌های خوبی در کشور در این حوزه آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به پروژه احداث بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت مسکن ملی توضیح داد: ساخت واحدهای مسکن ملی در مراحل مختلف قرار دارد و پیشرفت برخی از آنها از ۵ درصد تا نزدیک به تکمیل قرار دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: از سوی دیگر دولت از طریق ساخت مستقیم، پروژه‌های خودمالکی، تأمین زمین و پرداخت تسهیلات بانکی پیگیر اجرای نهضت مسکن ملی است و در ۵ ماه اخیر نیز شاهد تورم نزولی در مسکن بودیم که اتفاق مبارکی است و در طرح‌های مختلف هم فرایند واگذاری زمین در حال اجرا است.

منصوری اظهار کرد: در جلسه عصر امروز در استانداری قزوین روند اجرای پروژه‌های نهضت مسکن ملی استان بررسی می‌شود و در صورت وجود مشکل یا مسئله خاص، تصمیم گیری لازم انجام می‌شود. تعهد ما به مردم این است که در ساخت این مسکن تسهیل ببخشیم و اقدام لازم برای تسهیلگری را انجام دهیم.

منبع: فارس

کد خبر 696414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.