دستگاه قضایی از زنان و کودکان در معرض آسیب حمایت می‌کند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برنامه شناسایی و حمایت از زنان، اطفال و نوجوانان در معرض آسیب و آسیب‌دیده در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کرمان، حجت‌السلام ابراهیم حمیدی در نشست هم‌اندیشی مسئولان قضائی استان کرمان با موضوع بررسی مشکلات دفاتر حمایت از حقوق کودکان و زنان آسیب‌دیده اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ دفتر حمایت از کودکان و زنان آسیب‌دیده در حوزه‌های قضائی سراسر استان، همچنین مرکز استان در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.

وی با تأکید بر اینکه از ظرفیت مشاوران خانواده در شعب دادسرا و دادگاه‌های خانواده و دادگاه‌های ویژه کودکان و اطفال استفاده شود، افزود: لازم است پیگیری‌های لازم جهت ایجاد فضای مناسب برای راه‌اندازی یا فعال‌سازی دفاتر حمایت از زنان، باید در دادستانی مرکز استان و سایر حوزه‌های قضائی در دستور کار قرار گیرد و ملزومات، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این دفاتر فراهم شود.

در ادامه سیدمهدی قویدل، معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بر لزوم اجرای برنامه‌های حمایت از کودکان و زنان آسیب‌دیده تأکید کرد و گفت: لازم است تا اطلاع‌رسانی به شبکه‌های استانی و رسانه‌ها در خصوص راه‌اندازی دفاتر حمایت انجام گیرد.

وی با تاکید بر غربالگری زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌های متولی گفت: در دفاتر حمایت، مشکلات و آسیب‌های ناشی از مشکل در زنان شناسایی می‌شود و سپس بهترین راهکار برای رسیدگی و رفع مشکل آن‌ها ارائه می‌شود.

کد خبر 696382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.