۳ گذرگاه عابر پیاده در خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی ایمن‌سازی می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: اجرای کانال عرضی عابران پیاده در رفیوژهای کناری و میانی و مناسب‌سازی تردد معلولان و افراد کم‌توان با عرض استاندارد در خیابان‌های سطح این منطقه در حال انجام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه ایمن‌سازی معابر یکی از موضوعات حائز اهمیت در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است، اظهار کرد: اصلاح گذرگاه‌های عرضی علاوه‌بر ایجاد مسیرهای استاندارد و ایمن برای پیاده‌روی شهروندان موجب افزایش حضور افراد کم‌توان جسمی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های مربوط به اصلاح هندسی معابر نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد، افزود: با بهره‌گیری و اجرای روش‌های مدرن در ایمن‌سازی معابر، می‌توان در زمینه پیشگیری و کاهش تصادفات درون‌شهری گام‌های مؤثری برداشت.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اجرای کانال عرضی عابران پیاده در رفیوژهای کناری و میانی و مناسب‌سازی تردد معلولان و افراد کم‌توان با عرض استاندارد در خیابان‌های سطح منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۹ شهرداری اصفهان با نصب مهندسی مانع فلزی، از ورود موتورسیکلت‌سواران به پیاده‌راه معابر که بعضی مواقع با ترددهای ناایمن به جسم یا جان شهروندان صدمه می‌زدند، اقدام به رفع خطر کرد.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: در این عملیات سه گذرگاه عابر پیاده در خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، علاوه بر ایمن‌سازی مسیر در راستای حفظ ایمنی، کاهش تصادفات و تسهیل در عبور و مرور، آشکارسازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به‌منظور سهولت در تردد عابران پیاده و ارتقای ایمن‌سازی معابر که به‌دلیل عبور عرضی موتور سیکلت‌ها بحرانی و حادثه‌خیز شده است، اجرا شد.

کد خبر 696377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.