تصویب اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سیلاب‌های فصلی

فرماندار سمنان گفت: در جلسه مدیریت بحران و نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، مصوبات لازم در خصوص بحران ناشی از وقوع سیلاب‌های فصلی به تصویب رسید.

محمد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ششمین جلسه مدیریت بحران و هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سمنان با هدف بررسی و صیانت از منابع آبی و همچنین چگونگی پاسخ به بحران ناشی از وقوع سیلاب‌های فصلی در فرمانداری سمنان برگزار شد.

وی افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و پیش بینی‌های فصلی، به احتمال فراوان بارش‌های پاییزی نرمال و گاهاً بیش از حد نرمال را در پیش داریم، بنابراین ضرورت دارد تا تصمیمات فنی به موقع توسط دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی آن‌ها با یکدیگر در چارچوب ستاد بحران اتخاذ شود که این امر در جلسه مدیریت بحران و نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان صورت گرفت.

فرماندار سمنان خاطرنشان کرد: لایروبی رودخانه‌ها، تقویت خاک‌ریزها و سیل‌بندها، تخلیه و تنقیه سازه‌های آب‌گذر متقاطع با جاده‌ها، تسریع تکمیل مطالعات حوضه‌های آب‌ریز و اجرای طرح‌های آبخیزداری به‌منظور کنترل سیلاب، مطالعه و طراحی و اجرای کانال‌های سیلاب گذر در محدوده شهرک صنعتی و تحویل بنر اطلاع‌رسانی خطر سیلاب در نقاط حساس آب‌گذر مانند پل راه‌آهن جاده حسن‌آباد به دهیاران بخش مرکزی از مصوبات این نشست بود.

کد خبر 696375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.