کاشت کلزا به وسعت ۱۰ هزار هکتار در فارس تا پایان سال جاری

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کشت کلزا در بیش از دو هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این سطح تا پایان زمان کشت به ۱۰ هزار هکتار برسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهدی صادقی امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ با اشاره به اینکه کاشت کلزا از اواسط شهریورماه در شمال این استان آغاز شده است و تا اواخر آبان‌ماه در شهرستان‌های جنوبی ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون قرارداد کشت ۴۶۰۰ هکتار کلزا با کشاورزان استان فارس منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۴۵۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا در استان فارس کشت شده بود، افزود: تأمین بذور هیبرید جدید کلزا با پتانسیل عملکرد بالا، عملکرد خوب مزارع کلزا در سال گذشته، نرخ مناسب خرید تضمینی کلزا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اختصاص کودهای ریزمغذی از جمله دلایل روی خوش کشاورزان به زراعت کلزا است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ تن بذور ارقام هیبرید کلزا از جمله ماراتون، نپتون، هیدرومل، تراپر و هایولا ۵۰، میان کشاورزان توزیع شده و کودهای شیمیایی لازم از جمله کودهای ازته، فسفاته و پتاسه به میزان کافی تأمین شده و اختصاص پیدا کرده است.

صادقی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیشترین سطوح زیر کشت کلزا در شهرستان‌های مرودشت، فیروزآباد، لامرد، لارستان، مُهر و فسا توسط کشاورزان سخت‌کوش محقق شود که نقش بسزایی در تأمین امنیت غذایی و کاهش وابستگی به خارج از کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه دانه روغنی کلزا از جمله محصولات راهبردی برای تأمین روغن خوراکی مورد نیاز کشور و کنجاله آن در تولید خوراک دام مورد استفاده است، اضافه کرد: کشت این گیاه در تناوب غلات و افزایش عملکرد تولید مزارع سال بعد نیز ثمربخش است.

کد خبر 696357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.