پرداخت ۷۷ درصدی مطالبات گندم‌کاران کرمانشاه

مدیرکل غله و بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به پرداخت ۷۷ درصدی مطالبات گندم‌کاران گفت: پرداخت مطالبات گندم‌کاران کرمانشاه تا پایان مهرماه پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی ملکشاهی امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از دولت برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران مقرر شده که تا پایان مهرماه باقی مطالبات گندم‌کاران به‌طور کامل انجام گیرد.

وی با اشاره به میزان خرید گندم از گندم کاران کرمانشاه در سال جاری افزود: امسال حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان گندم به صورت تضمینی از گندم‌کاران خریداری شده که تاکنون ۹ هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان یعنی بیش از ۷۷ درصد مطالبات پرداخت شده است.

مدیرکل غله و بازرگانی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه استان در زمینه پرداختی‌ها دخالتی ندارد، تصریح کرد: هم‌اکنون ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۲ درصد مطالبات گندم‌کاران هنوز پرداخت نشده است، اما بر اساس پیگیری‌ها امید است تا پایان مهرماه این مطالبات پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۸۰۶ هزار و ۴۳۲ تن گندم تضمینی مازاد بر نیاز استان کرمانشاه از گندم‌کاران خریداری شده که ۸۵ هزار تن از آن از طریق سیلوهای بخش دولتی، ۷۰ هزار و ۳۱۲ تن از طریق مباشران تعاون روستایی و ۶۵۰ هزار و ۹۱۳ تن دیگر نیز توسط سیلوهای بخش خصوصی از گندم‌کاران خریداری شده است.

مدیرکل غله استان کرمانشاه در پایان با اشاره به مقایسه خرید گندم مازاد امسال و سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته ۵۳۱ هزار و ۶۷۰ تن گندم مازاد خریداری شده که این آمار در سال جاری با روندی افزایشی ۲۷۴ هزار تن بیشتر از سال گذشته خریداری شده است.

کد خبر 696334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.