ایران - قطر / تقابل دیدنی ژنرال و کی‌روش بر سر قهرمانی در قلب امان

تیم ملی فوتبال ایران در فینال تورنمنت تدارکاتی اردن، سه‌شنبه شب به‌مصاف قطر می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه، بیست‌وپنجم مهرماه در ورزشگاه بین‌المللی شهر امان اردن، مقابل تیم ملی قطر قرار می‌گیرد و سه ساعت پیش از این بازی هم دیدار رده‌بندی بین تیم‌های اردن و عراق برگزار خواهد شد.

این بازی شاید یکی از مهم‌ترین مسابقات تیم ملی قبل از حضور در جام ملت‌های آسیا محسوب شود. قطر برای ما رقیب و رفیقی فوتبالی نام‌آشناست. بارها اردوهای تیم ملی ما را در آن کشور برگزار کرده‌ایم و اکنون در یک فینال دوستانه مقابل هم قرار می‌گیریم.

کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی که بیش از هشت سال سکان هدایت تیم ملی کشورمان را در دست داشت روبه‌روی شاگردان قدیمی‌اش قرار می‌گیرد. او آن‌قدر با تیم ملی ایران احساس رفاقت و نزدیکی می‌کند که در روز اول مسابقات حتی به رختکن تیم ملی کشورمان سر زد و با امیر قلعه‌نویی سرمربی و مهدی محمدنبی مدیر تیم هم دیدار کرد.

ایران _ قطر / تقابل دیدنی ژنرال و کی‌روش بر سر قهرمانی در قلب امان

کی روش در تیم ملی قطر به‌طور قطع هیچ‌کدام از مشکلات فوتبال کشورمان را مانند نداشتن امکانات مناسب، زمین تمرین مطلوب و پرداخت نشدن به‌موقع دستمزد را ندارد، اما شاید در قطر مشکلی بزرگ‌تر داشته باشد که آن نداشتن بازیکنان مستعد به تعداد کافی است.

فوتبال کشورمان با وجود تمام ایرادها و مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هنوز هم یکی از بهترین و برترین تیم‌های قاره آسیا است. ما در رده ۲۱ فیفا هستیم، اما قطری که میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ هم بوده است، در رده ۶۱ بوده و بهترین رتبه قطر در رده‌بندی فیفا ۴۳ بوده است.

تیم ملی فوتبال ایران جمعه شب در نخستین مسابقه خود در تورنمنت چهارجانبه اردن موفق شد مقابل تیم ملی این کشور به پیروزی سه بر یک دست پیدا کند و حریف شاگردان کارلوس کی‌روش در بازی فینال این رقابت‌ها شود.

ایران _ قطر / تقابل دیدنی ژنرال و کی‌روش بر سر قهرمانی در قلب امان

ملی پوچشان فوتبال ایران که توانستند با گل‌های سردار آزمون، مهدی طارمی و مهرداد محمدی در رقابت با تیم ملی اردن موفق به کسب پیروزی شوند، باید چهار شب پس از این بازی در رقابتی حساس برابر تیم ملی قطر قرار بگیرند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی که در هشت مسابقه متوالی هیچ شکستی نداشته‌اند و یک تساوی مقابل روسیه و هفت پیروزی پیاپی به دست آورده‌اند، باید چهار شب دیگر، رودرروی عنابی‌ها قرار گیرند. فینال تورنمنت اردن، نخستین تقابل کارلوس کی‌روش با تیم ملی ایران پس از جام جهانی ۲۰۲۲ و سرمربیگری او در تیم ملی قطر خواهد بود.

کد خبر 696300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.