ضرورت ترمیم رابطه دولت و شهرداری‌ها

شهردار قم گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها در بدنه حاکمیت نماینده متناسب با اثرگذاری و اهمیت خود ندارند و رابطه شهرداری‌ها و دولت باید ترمیم شود.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها که ناشی از نگاه دولتی و انحصاری ساختار دولت در کشور اظهار کرد: شهرداری‌ها در دولت و مجلس صدایی ندارند و نگاه دولت در تدوین برنامه توسعه هفتم یک نگاه کاملاً دولتی است.

وی با اشاره به اینکه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در این زمینه به نیازهای مدیریت شهری بیشتر توجه کنند، افزود: ارتباط شهرداری‌ها با دولت باید بر اساس یک رابطه دوطرفه ساماندهی شود و در این زمینه سازمان‌های موجود نمی‌توانند به تنهایی نقش‌آفرین باشند.

شهردار قم ادامه داد: اگر قرار است شهرداری‌ها دولتی باشند، خوب است با تأسیس یک وزارتخانه این اقدام انجام شود، اما اگر شهرداری یک نهاد مستقل است باید به این استقلال احترام گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری‌ها در مجموعه حاکمیت صدای رسایی ندارند، گفت: توقعاتی که از شهرداری‌ها وجود دارد، باید با منابع و اختیاراتی که در دست آن‌ها قرار می‌گیرد، تناسب داشته باشند.

کد خبر 696277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.