دستاورد ۵۳۵ میلیارد تومانی سفر رئیس‌جمهور برای پروژه‌های آب و فاضلاب استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از محل مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به استان بوشهر، ۵۳۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های آب و فاضلاب اختصاص پیدا کرد.

به گزارش ایمنا، ابوالحسن عالی با بیان اینکه در دولت سیزدهم طرح‌های مهم آب‌رسانی در استان بوشهر وارد مدار تولید شد، اظهار کرد: در این راستا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان وارد فاز عملیاتی و بهره‌برداری شد که روند آب‌رسانی بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون طرح‌های مختلف آبرسانی در استان بوشهر در حال اجرا است، افزود: با وارد مدار شدن این طرح‌ها تحول مهم و شگرف در این عرصه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به دستاوردهای سفر دوم رئیس‌جمهور به استان خاطرنشان کرد: در این سفر طرح‌های مهمی به مصوب شد که دستاورد آن در حوزه آب و فاضلاب اختصاص ۵۳۵ میلیارد تومان است.

عالی با بیان اینکه به پروژه احداث مخزن، خط انتقال آب و تکمیل بند ذخیره‌ای ارغون به شهر کلمه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، تصریح کرد: از این میزان ۹۰ میلیارد تومان از محل آب‌رسانی اضطراری وزارت نیرو و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان توسط استان در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: دومین پروژه اعتبار گرفته از سفر طرح تکمیل مجتمع آب‌رسانی روستایی نوار ساحلی در ۲ شهرستان دشتی و تنگستان است که برای این طرح ۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: از این میزان ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح مجتمع‌های روستایی وزارت نیرو و ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع استانی تأمین می‌شود.

عالی از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ و خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بوشهر خبر داد و تاکید کرد: این اعتبار در مدت ۲ سال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه برای احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر دیلم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، تصریح کرد: از این میزان ۲۵ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و باقی‌مانده آن توسط وزارت نیرو تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اختصاص مبلغ ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل مخازن ذخیره خطوط انتقال آب شهرستان‌های دیلم، دشتستان، دیر، کنگان و عسلویه و ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل خطوط انتقال و آب‌رسانی شهر بوشهر از دیگر دستاوردهای سفر دوم رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به این استان است.

عالی ادامه داد: اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی چشمه و احداث مخزن آب شرب روستای بن بید و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط انتقال، شبکه توزیع و مخزن تأمین آب شرب روستاهای محروم و عشایر مجتمع طسوج از دیگر اعتباراتی است که از محل سفر دوم رئیس‌جمهور به پروژه‌های آب‌رسانی این مناطق اختصاص یافته است.

منبع: تسنیم

کد خبر 696274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.