آغاز مرمت خانه تاریخی تیمورخان در کرمان

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش ماهان از آغاز مرمت خانه تاریخی تیمورخان در قناتغستان ماهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، امین ماهانی با اشاره به اینکه خانه تیمورخان دارای مالک شخصی است و با اعتبار خانه‌های مشارکتی مرمت می‌شود، اظهار کرد: در این عملیات مرمتی، اعتبار تخصیص داده شده از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی است.

وی از مرمت خانه تاریخی نیک‌طبع جوپار که دارای مالک شخصی است خبر داد و افزود: برای مرمت پشت‌بام این خانه نیز ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش ماهان با اشاره به سنگ‌فرش محوطه اطراف آرامگاه شیخ قطب‌الدین عبدالسلام ماهانی خاطرنشان کرد: فاز نخست این عملیات مرمتی با همکاری خیران انجام می‌شود، به نحوی که نظارت این عملیات بر عهده میراث فرهنگی است و هزینه‌های مرمتی توسط خیران پرداخت می‌شود.

وی از مرمت کاشی‌کاری گنبد آرامگاه شیخ قطب‌الدین عبدالسلام ماهانی طی سال‌های گذشته خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر مرمت گنبد این آرامگاه، محفظه شیشه‌ای برای سنگ مزار این عارف قرن هشتم تهیه شد.

ماهانی تاکید کرد: مرمت جداره آرامگاه، احداث سرویس بهداشتی و خریداری انشعاب آب برای این مجموعه تاریخی از جمله اقداماتی بوده که طی سال‌های گذشته توسط خیران ماهان انجام شده است.

کد خبر 696272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.