«داور شو» فرصتی برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به عرصه تئاتر

مدیر پردیس هنر اصفهان با اشاره به برگزاری تئاترهایی در حوزه کودکان و نوجوانان گفت: برای درک ذائقه و آشنایی با نیازهای کودکان و نوجوانان، نیازمند دیدگاه‌های این نسل بودیم، بر همین اساس فراخوانی را تحت عنوان «داور شو» برای پیش‌برد بهتر کار ارائه کردیم.

محمدهاشم صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری فراخوان جذب داوران افتخاری تئاتر کودکان و نوجوانان اظهار کرد: با توجه به اینکه تئاترهای پردیس هنر در حوزه کودک و نوجوان اجرا خواهند شد، دیدگاه کودکان و نوجوانان به درک ذائقه و آشنایی با آنها مورد نیاز بود؛ از این‌رو فراخوانی را تحت عنوان داور شو برای پیش‌برد بهتر کار ارائه کردیم.

وی با اشاره به بازه سنی تعریف شده در فراخوان افزود: در این دوره قرار است بازه سنی ۹ تا ۱۲ سال در زمینه تئاتر کودک و افراد ۱۳ تا ۱۵ سال در زمینه تئاتر نوجوان به داوری بپردازند.

مدیر پردیس هنر اصفهان با اشاره به حضور نیافتن دیگر رده‌های سنی در این فراخوان تصریح کرد: از آنجا که کودکان زیر ۹ سال قدرت تحلیل پایینی دارند و نوجوانان بالای ۱۵ سال درگیر برنامه‌های درسی و کنکور هستند، این فراخوان را از بازه سنی ۹ تا ۱۵ سال تعریف کردیم.

وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان باید در این سن کسب تجربه کنند تا ظرفیت آن‌ها برای ورود به صحنه‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای تکمیل شود و در این راستا اگر تنها از افراد متخصص برای داوری دعوت می‌کردیم، تعداد داوران محدود می‌شد، اما با این کار می‌توانیم تعداد زیادی از افراد را درگیر کار کنیم.

صرامی اظهار کرد: در دوره اول داوری همه کودکان و نوجوانان حضور خواهند داشت، اما در دوره‌های بعد داوران کودک و نوجوان بر اساس گزارش‌ها و نظریه‌هایی که از تئاترها ارسال می‌کنند، توسط شورا داوری بررسی و انتخاب خواهند شد که این فرآیند کمک می‌کند تا افرادی که از تئاتر شناخت خوب و نظریه شاخص دارند، انتخاب و برگزیده شوند.

وی با بیان اینکه چهار تا پنج داور از شورا تخصصی هنرهای نمایشی در این برنامه حضور خواهند داشت، گفت: در پایان دوره به پاس زحمات این کودکان و نوجوانان لوح‌های سپاس و قدردانی داده خواهد شد، همچنین افراد و خانواده آن‌ها در ازای این فعالیت‌ها می‌توانند از همه امکانات سازمان به صورت رایگان بهره ببرند.

«داور شو» فرصتی برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به عرصه تئاتر

کد خبر 696264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.