زنده‌باد غزه‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اگر جنایت صهیونیست‌ها متوقف نشود ابعاد تحولات گسترش می‌یابد» نوشت: رئیس‌جمهور بعدازظهر دیروز در پاسخ به تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه ضمن محکومیت شدید حملات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی و ابراز نگرانی از وضعیت اسفبار مردم غزه، ۷۰ سال ظلم، جنایت، تبعیض و بی‌عدالتی، اعمال آپارتاید، کشتار بی‌رحمانه و غصب سرزمین ملت مظلوم فلسطین به‌دست صهیونیست‌ها را یادآوری کرد و گفت: آنچه از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی صورت گرفت، در واقع عکس‌العملی به این جنایات و اعتراض به هفت دهه کشتار، ظلم و بی‌عدالتی نسبت به مردم فلسطین بوده است.

آیت‌الله رئیسی، در ادامه با اشاره به نقض مکرر قوانین، کنوانسیون‌های بین‌المللی و قراردادهای به اصطلاح صلح از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تصریح کرد: این رژیم این بار نیز بر خلاف همه قوانین و مقررات بین‌المللی، با محاصره و قطع آب، برق، سوخت، غذا و دارو روی مردم غزه و همچنین بمباران گسترده و کور اهداف غیرنظامی و حتی استفاده از بمب‌های فسفری، مرتکب جنایات جنگی شده است.

زنده باد غزه‌

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جنگ در جبهه شمال هم آغاز شد / شبکه اسرائیلی: حزب‌الله وارد جنگ شده است» نوشت: خبرنگار شبکه المنار، ظهر روز یکشنبه (۲۳ مهر؛ ۱۵ اکتبر)، خبر داد پرچم حزب‌الله در یکی از مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت خطوط مرزی لبنان برافراشته شده است. جنبش حزب‌الله لبنان در روزهای اخیر مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت خطوط مرزی با لبنان را هدف حمله قرار داده بود. جنبش حزب‌الله همچنین با انتشار بیانیه‌ای از شهادت «حسین کمال المصری» یکی دیگر از مجاهدانش، طی درگیری‌های جنوب لبنان و بر اثر تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. از طرف دیگر، منابع صهیونیستی از شلیک ۲ موشک ضد زره حزب‌الله در خطوط مرزی لبنان و فلسطین اشغالی و کشته شدن دست‌کم یک صهیونیست خبر دادند.

همچنین خبر می‌رسد که جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در «شتولا» را در پاسخ به جنایات رژیم‌اشغالگر و هدف قراردادن شهروندان لبنانی مورد هدف قرار داده است. خبر دیگر این‌که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد، سه تن از مبارزان گردان‌های القسام در لبنان روز شنبه پس از انفجار بخشی از حصار مرزی اراضی اشغالی و لبنان، عبور از مرز و درگیری با نیروهای صهیونیست در حمله هوایی رژیم صهیونیستی شهید شدند. درست در این اوضاع و احوال که این اخبار و اخبار مشابه آن هر ساعت از مرزهای شمالی اراضی اشغالی مخابره می‌شود، «هیلیل روزین»، خبرنگار کانال ۱۴ اسرائیل اظهار داشته است: «جنگ در جبهه شمال عملاً شروع شده است. روزانه تبادل آتش برقرار است و عده‌ای از اسرائیلی‌ها کشته می‌شوند. حزب‌الله اولین بار حمله کرد و هدف قرار داد. اگر ارتش اسرائیلی از خواب بیدار نشود و دشمن بزرگ‌تر و خطرناک‌تر ما را از بین نبرد، فاجعه دیگری رخ خواهد داد.»

زنده باد غزه‌

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مکانیسم ماشه» نوشت: جنایات دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، نه فقط سرزمین‌های اشغالی که منطقه را دچار التهاب کرده است. پس از هشدار صریح ایران نسبت به ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و حمله زمینی به این باریکه که روز شنبه از زبان مقاومت توسط حسین امیرعبداللهیان بیان شد، منابع خبری از تعلیق عملیات زمینی ارتش اشغالگر به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی خبر دادند!

بر این اساس روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شد حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه که برای این هفته برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی چند روز به تأخیر افتاد. نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی نوشت: تأخیر چند روزه این حمله تا حدی به خاطر شرایط جوی بوده است که پشتیبانی هوایی از نیروهای زمینی را برای خلبانان و اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین صهیونیستی دشوار می‌کند!

زنده باد غزه‌

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مردها و نامردها» نوشت: ویژگی‌های حوادث و فتنه‌ها یکی هم این است که مرد و نامرد و اصلی و فیک از هم تمیز داده می‌شوند. به تعبیر عارف مجاهد شهید دکتر مصطفی چمران «هنگامی که شیپور جنگ نواخته می‌شود، مرد از نامرد شناخته می‌شود؛ پس‌ای شیپورچی بنواز!». در ماجرای جنایات سبعانه و هولناک اخیر اسرائیل علیه محصوران در باریکه غزه که این روزها آب و برق و ارتباطات مجازی و زمینی آن‌ها هم قطع شده است، این شناخت به خوبی به‌دست آمد. کسانی که انتظاری از آن‌ها نمی‌رفت، موضع گرفتند و کسانی دیگر برخلاف ادعاها و موضعگیری‌های قبلی‌شان، در کمال تعجب سکوت محض کردند یا موضعی به نفع جنایتکاران صهیونیست گرفتند!

شاید بتوان گفت «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور اسبق کشورمان که از مهم‌ترین شعارهای دوران انتخابات و بعد از انتخابش، شعار درباره اسرائیل و هولوکاست و قربانی‌شدن نابحق مردم فلسطین به دلیل جنایات ادعایی در اروپا علیه یهودیان بود، از مهم‌ترین کسانی است که بسیاری تصور می‌کردند موضعی محکم علیه جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اتخاذ خواهد کرد، اما به‌رغم تصور این افراد، او تا لحظه نگارش این یادداشت کوچک‌ترین اعتراضی به اسرائیل نداشته است و با اینکه در سمیناری خارجی بوده و امکان دسترسی بیشتری به مخاطبان جهانی داشته، حتی به کنایه هم سخنی نگفت.

زنده باد غزه‌

روزنامه فرهیختگان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تراژدی موج نو» نوشت: امیدواریم این آخرین باری نباشد که درباره داریوش مهرجویی می‌نویسیم و البته که چنین نخواهد بود. او سال‌های سال، قبل از اینکه همه ما چشم به این دنیا باز کنیم، چه بزرگ‌ترهایمان و چه جوان‌ترها، در عالی‌ترین تراز ملی و بین‌المللی فیلم می‌ساخت و بخش چشمگیری از آنچه امروز به‌عنوان سینمای ایران می‌شناسیم، مرهون کارهایی است که او ساخت. فیلمسازی که گذشته از چالش‌های نظری درباره محتوای آثارش _چیزی که نشان می‌داد او از لحاظ محتوایی هم جدی است_ به لحاظ سطح کیفی آثار تا «میهمان مامان» عالی بود و شاید بعضی‌ها «نارنجی‌پوش» او را هم دوست داشته باشند.

شکی نیست که همین کارنامه پروپیمانی برای یک کارگردان است؛ کارنامه‌ای که حتی یک‌پنجم از وزن آن برای نامدار شدن هر فیلمساز و ورودش به لیگ تاریخی قهرمانان کافی به نظر می‌رسد. مهرجویی را می‌شود محجوب‌ترین یا لااقل یکی از محجوب‌ترین روشنفکران عرفی ایران، نه‌تنها در وادی سینما، بلکه به‌طور کل در دنیای روشنفکری ایران دانست. او یک روشنفکر عرفی بود اما ضددین نبود و متلک‌های موذیانه هم نمی‌انداخت. فیلم‌سازی که پیش از انقلاب با دید انتقادی نسبت به نظم سیاسی و اجتماعی وقت، طرفدار طبقات محروم بود و پس از انقلاب، دغدغه طبقه متوسط به‌خصوص زنان طبقه متوسط را پیدا کرد.

زنده باد غزه‌

روزنامه همشهری در صفحه نخست امروز خود با تیتر «زنده باد غزه‌» نوشت: اگر گفته شود که غزه این روزها آخر دنیاست، چندان بیراه نیست. راهروهای خون‌آلود بیمارستان‌های مملو از زخمی‌ها و آسیب‌دیدگان بمباران رژیم صهیونیستی، آوار خانه‌های چندطبقه بر خاک افتاده و صحنه‌های آخرالزمانی از جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، یک تراژدی تمام عیار از این منطقه پرتراکم ساخته است. آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه از مرز ۳ هزار نفر فراتر رفته و بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۰ نفر به آمار شهدای فلسطینی افزوده شده است، به‌عبارت دیگر، در هر ساعت ۱۲ شهروند فلسطینی در بمباران صهیونیست‌ها جان خود را از دست می‌دهند یا آنگونه که وزارت بهداشت غزه گزارش داده است، هر ۵ دقیقه یک فلسطینی در این باریکه بر اثر حملات وحشیانه اشغالگران اسرائیلی به شهادت می‌رسد.

زنده باد غزه‌

کد خبر 696243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.