شهرک فناوری در کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود

معاون توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای فناورانه با تجمیع در یک مکان به سمت ایجاد شهرک فناوری گام بردارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرادعلی پیوند_یکشنبه، بیست و سوم مهرماه_ در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان با اشاره به اینکه نیازمند توجه بیشتری به مسائل دانش‌بنیان هستیم، اظهار کرد: بخش فناوری در کنار حوزه پژوهش دیده شود و برای این بخش اعتبار اختصاص داده شود.

وی افزود: رشد اقتصادی مبتنی بر موضوع سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است و در دنیای امروز سخن گفتن از بهره‌وری بدون توجه به فناوری غیرقابل پذیرش است.

معاون توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد فناوری را رکن اصلی بهره‌وری دانست و گفت: هزینه در این حوزه را باید سرمایه‌گذاری دانست و لازم است به ارتقای بهره‌وری کمک شود.

وی به فعال بودن مرکز تحقیقات فناورانه دانشگاه یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: اطلاعی از فعالیت‌های این مراکز نداریم که در همین زمینه کمیته‌ای تشکیل و مصوب کردیم این مراکز مورد ارزیابی قرار گرفته و گزارش آن ارسال شود.

پیوند بر روند تسریع در صدور مجوزها تاکید کرد و گفت: همه موارد صدور مجوزها در بستر سامانه و در مدت ۱۵ روز انجام شود.

وی تصریح کرد: باید با جدیت به دنبال ایجاد شهرک فناوری باشیم، اگر به این نتیجه برسیم که همه واحدهای فناورانه در یک مکان تجمیع شوند آن وقت به سمت احداث شهرک فناوری گام برداشته‌ایم.

معاون توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به تازگی اعلام شده است که از شیب زمین‌های استان به عنوان یک ظرفیت استفاده شود و این مهم باید به خوبی مورد توجه قرار داده شود.

وی در خصوص اولویت طرح‌های فناورانه استان گفت: طبق بند «د» تبصره نه قانون بودجه تکلیف شده که صندوق شورای تحقیقات و فناوری تشکیل و شرکت‌ها و دستگاه‌ها موظف هستند در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند.

پیوند گفت: تبصره ۱۱ قانون بودجه این اختیار را به استان واگذار کرده که املاک مازاد دستگاه‌ها شناسایی شوند و پارک علم و فناوری در صورتی که به یکی از املاک مازاد دستگاهی نیاز داشت، برای بهره‌برداری پیشنهاد خود را ارائه کند.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: شهر هوشمند و ترافیک موضوع مهمی است که باید مورد توجه فناوران باشد.

کد خبر 696227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.