اقدامات ابتکاری برای ترویج تفکر قرآنی در نوجوانان و جوانان مورد توجه باشد

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید با کارهای ابتکاری و خلاقانه در فضای عمومی جامعه، تفکر قرآنی و هیئتی را با محور قرار دادن نوجوانان و جوانان گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدطیب صحرایی روز یکشنبه _ بیست و سوم مهرماه در جلسه تجلیل از برگزیدگان مهرواره هوای نو، با اشاره به وعده‌های قرآنی در خصوص پیروزی مظلومین بر مستکران و ظالمان، با بیان اینکه اگر بخواهیم مسلمانی زندگی کنیم باید همراه با مظلومان فلسطین باشیم، اظهار داشت: طبق نص قرآن کریم، بدترین و لجوج‌ترین و بزرگترین دشمنان اسلام قوم یهود و ویژگی این قوم افراط و نژادپرستی است.

وی با بیان اینکه یهودیان با پیشرفت و سرافرازی ملت‌های اطراف خود به شدت مخالف هستند و صهیونیسم بدترین دشمن برای یک ایران مقتدر محسوب می‌شود، ادامه داد: این قوم به دلیل نگاه افراطی و نژادپرستانه امکان تحمل ایران مقتدر را ندارد و اگر یک کشور غیراسلامی اما دنبال پیشرفت و عظمت نیز بودیم به دلیل این نگاه نژادپرستانه باز باید دشمنان خود را در صهیونیسم می‌دیدیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پیرو دینی هستیم که سیاست را عین دیانت می‌داند و هر کس که دلداده حضرت سیدالشهدا (ع) می‌باشد نباید نگاه سکولار به هیئات داشته باشد، تصریح کرد: در فضای استان به موازات یک کار جهادی و عالمانه همراه با عزت و سرافرازی و تلاش شبانه روزی برای ایجاد اشتغال مولد، مفید و پایدار باید دنبال اهداف و آرمان‌های خود نیز باشیم زیرا هدف، زندگی انسان‌ها را با ارزش می‌کند.

وی بیان داشت: همه در جامعه وظیفه دارند که برای پیشرفت فرهنگ، اخلاق، تربیت جامعه و عزت و سرافرازی تلاش کنند و این کار مانند یک قلب تپنده و تأثیرگذار برای جامعه است.

صحرایی گفت: برخی از کشورها به ظاهر از رفاه و پیشرفت خوبی برخوردار هستند اما از معنویت و اخلاق دور شده‌اند و بیشترین خودکشی‌ها طبق آمار سازمان‌های مختلف جهانی در همان کشورها اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه تفکر هیئتی به ما می‌گوید به دنبال عزت و سرافرازی خود باشید، تصریح کرد: این تفکر هیئتی منتسب به نام سیدالشهدا (ع) به دنبال عزت و سرافرازی جامعه است و همین تفکر امروز در فلسطین در مقابل این همه جنایات و ظلم‌های غیرانسانی ظالمین و صهیونیسم‌ها ایستادگی و مقاومت می‌کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همه موظف به گسترش فضای فکری و فرهنگی در جامعه برای رسیدن به هدف هستیم، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بزرگترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی است و همچنین معظم له می‌فرماید که در بلند مدت هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد بنابراین همه باید تلاش کنیم که جنگ در جبهه تربیتی را جدی بگیریم.

وی بیان داشت: امروز جنگ تربیتی به صورت شبانه روزی و بدون وقفه تلاش می‌کند تا جهان را از ادبیات قرآنی و هیئتی دور کند لذا باید بیش از گذشته به تربیت جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بپردازیم زیرا آموزش، تربیت، تعلیم و خلاقیت و ابتکار از کودکی مهم و تأثیرگذار است.

صحرایی تاکید کرد: در استان کرمانشاه به یک نهضت فراگیر عالمانه برای رسیدگی به نوجوانان و جوانان در تمامی ابعاد نیاز داریم و ایران قوی به فرزندان قوی نیاز دارد.

وی در پایان تاکید کرد: باید با کارهای ابتکاری و خلاقانه در فضای عمومی جامعه، تفکر قرآنی و هیئتی را با محور قرار دادن نوجوانان و جوانان گسترش دهیم.

ایمنا: در این مراسم از برگزیدگانی که طرح‌های ابتکاری و نوآورانه برای رشد فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه ارائه کرده‌اند، تقدیر شد.

کد خبر 696199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.