شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان پس از یک سال وقفه با دعوت از هنرمندان سراسر کشور و شماری از کشورهای جهان از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در شهر مریوان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، علی‌اصغر دریایی اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پس از یک سال وقفه با دعوت از هنرمندان سراسر ایران و شماری از کشورهای جهان از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در شهر مریوان برگزار می‌شود.

وی افزود: شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در شش بخش آزاد، آئینی - سنتی، کودک و نوجوان، فراگیر ویژه معلولین، دگرگونه‌های اجرا و بخش ویژه ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه فراخوان شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، اواخر مردادماه سال گذشته منتشر شد، گفت: ۲۱۵ اثر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه رسید و آثار هر سه بخش توسط یک تیم داوری سه نفره به‌صورت جداگانه بازبینی و انتخاب شده‌اند.

وی تصریح کرد: رویکرد این دوره جشنواره در دعوت هنرمندان انتخاب و داوری‌ها حضور افراد باتجربه، با تحصیلات دانشگاهی و البته توجه به جوان‌گرایی است.

دریایی ادامه داد: در بخش بین‌الملل با وجود اعلام حذف پرداخت هزینه دستمزد به گروه‌های بین‌الملل که روند ثابت و همیشگی چنین رویدادهایی بوده‌اند همچنان شاهد استقبال گروه‌ها به ویژه با تولید آثار مختص به جشنواره بودیم.

وی اضافه کرد: امسال ۲۵ گروه نمایشی خارجی متقاضی شرکت در جشنواره ۱۱ گروه از کشورهای مکزیک، ایتالیا، مغولستان، مصر، لیبی، تونس، الجزایر و افغانستان، قطر و عراق بودند که در نهایت چهار گروه از کشورهای، ارمنستان، ترکیه، عراق و تونس در این دوره از جشنواره حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه در شانزدهمین دوره از این جشنواره ۱۰ نفر از دبیران جشنواره‌های بین‌المللی از سراسر جهان دعوت شده‌اند، گفت: این ظرفیت زمینه را برای تبادل هنری و معرفی گروه‌های برتر کشور به دیگر نقاط دنیا توسط این دبیران فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش جشنواره جشنواره‌ها میزبان حضور گروه‌های منتخب سایر جشنواره‌ها خواهیم بود.

کد خبر 696196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.