تعهد دامپزشکی برای تضمین امنیت غذایی جامعه است

استاندار گیلان با بیان اینکه رعایت مسائل بهداشت، خط قرمز دامپزشکی است گفت: مسئولیت این حوزه سنگین و در راستای تضمین امنیت سلامت جامعه است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز یکشنبه بیست و سوم مهرماه در دیدار با مدیرکل، رؤسای ستادی و ادارات دامپزشکی شهرستان‌های تابعه استان گیلان، به مناسبت هفته دامپزشکی، اظهار کرد: بسیاری از افراد جامعه نسبت به وظایف و عظمت کار نیروهای فعال دامپزشکی اطلاع کافی ندارند و این در حالی است که، فعالان این حوزه برای تحقق بهداشت، سلامت و امنیت غذایی تلاش می‌کنند و ثمره کار آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تأمین بهداشت، سلامت و کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی را از جمله وظایف دامپزشکی است، افزود: فعالان متخصص و متعهد در دامپزشکی برای صیانت و حراست از سرمایه‌های مردم در این حوزه تلاش می‌کنند که بسیار مهم و با اهمیت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی از جمله دیگر وظایف سنگین دامپزشکی است، خاطرنشان کرد: مردم با اعتماد و اطمینان به حوزه دامپزشکی، با خیال آسوده بسته بندی ها و فرآورده‌های غذایی را استفاده می‌کنند که این نشان از اهمیت کار و رسالت سنگین نیروهای دامپزشکی است.

وی سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی را کار خوبی دانست و تصریح کرد: فعالان این حوزه هوشمندانه و با تمام توان تلاش می‌کنند و با توجه به وجود اعتبارات استانی و ملی، قرنطینه سنتی باید کنار گذاشته شود ضمن اینکه آزمایشگاه‌های دامپزشکی نیز به دانش روز مجهز شود.

عباسی با بیان اینکه تیم دامپزشکی گیلان از نیروهای حاذق، متخصص و متعهد برخوردار است، اظهار کرد: تعهد فعالان در حوزه دامپزشکی نسبت به مردم در کنار سایر ویژگی‌ها اهمیت بسزایی دارد.

وی ارائه آموزش‌های ترویجی به روستاییان و عشایر را برای پیشگیری از نشر آلودگی و جلوگیری از تلفات دامی مهم دانست و افزود: با توجه به نقش مهم بیمه در حوزه سرمایه گذاری، اهمیت این موضوع نیز باید به سرمایه‌گذاران در حوزه پرورش دام و طیور سایر حوزه‌ها تبیین شود.

نماینده عالی دولت در گیلان از نیروهای فعال دامپزشکی قدردانی کرد و گفت: این استان رتبه خوبی در تولیدات مرتبط با کار دامپزشکی دارد بنابراین این مهم را مدیون زحمات فعالان این حوزه هستیم.

هادی بابایی مدیرکل دامپزشکی گیلان نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات یک سال اخیر این اداره را ارائه داد.

کد خبر 696184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.