حمایت بهزیستی از ۸۵۰۰ روشن‌دل / مناسب‌سازی از مهم‌ترین نیازهای افراد معلول است

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به حمایت بهزیستی از ۸۵۰۰ روشن‌دل، گفت: مناسب‌سازی از مهم‌ترین نیازهای افراد معلول است.

حمیدرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیست‌وسوم مهرماه مصادف با پانزدهم اکتبر، روز ایمنی عصای سفید شناخته شده و شعار امسال، تلفیق اجتماعی نابینایان ترسیم فردای بهتر است.

وی افزود: سازمان بهزیستی برای این قشر اقدامات بسیاری انجام داده و یکی از بهترین اقدامات انجام شده، طرح‌های مربوط به پیشگیری عوامل مانند تنبلی چشم است که با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه از سن سه تا شش سالگی و در سه سطح غربال بینایی در پایگاه‌های دائمی و سیار انجام می‌شود، گفت: در صورتی که کودک مشکل بینایی داشته باشد، برای معاینه تخصصی یا در صورت لزوم جراحی، به مراکز مربوطه معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در این زمینه اقدامات مداخله و ورود به هنگام را برعهده دارد و تیم متخصص اقدامات لازم را انجام می‌دهند و چرخه خدمات ارائه خواهد شد.

علیزاده اضافه کرد: طرح توانمندسازی کم‌بینایان و نابینایان برگزار و نیازهای مربوطه احصا شد و مناسب‌سازی شهر که از مهم‌ترین نیازهای این قشر است، در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تحت پوشش بهزیستی بودن ۸۵۰۰ روشن‌دل در شهر مشهد، خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار نفر دارای معلولیت بینایی در استان خراسان رضوی شناسایی، برای آنها اقدامات خوبی انجام شده و ۱۵ هزار نفر از تعداد افراد مذکور، مستمری دریافت می‌کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی افزود: توانبخشی مبتنی بر جامعه از نمونه اقداماتی است که لحاظ و خدمات بلاعوض برای مسکن این قشر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 696152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.