پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

بررسی‌ها نشان می‌دهد توکیو، پایتخت ژاپن، با بیش از ۳۷ میلیون نفر پرجمعیت‌ترین شهر جهان است و دهلی نو هند و شانگهای چین رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جمعیت جهان به مرز هشت میلیارد رسیده و با سرعتی بالا در حال رشد است، در نتیجه شهرهای سراسر جهان نیز شاهد افزایش جمعیت قابل‌توجهی هستند. جهانی شدن و شهرنشینی دو عامل مهم در این رشد به‌شمار می‌روند. بیشتر شهرهای امروزی به‌طور فزاینده‌ای شلوغ هستند که این امر به افزایش تعداد کلان‌شهرها با جمعیتی بیش از ده‌ها میلیون نفر در سطح جهان منجر می‌شود.

جدیدترین بررسی‌های انجام گرفته در اکتبر ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که توکیو با ۳۷ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۱۹۱ نفر، دهلی با ۲۹ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۱۴۱ نفر و شانگهای با ۲۶ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۱۰۴ نفر پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان هستند. همان‌طور که انتظار می‌رود، پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان به سه کشور در پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان یعنی ژاپن، هند و چین قرار دارند.

پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

در واقع پرجمعیت‌ترین شهر جهان، توکیو، در ژاپن قرار دارد که دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان به‌شمار می‌رود. در رتبه دوم دهلی نو قرار دارد که پایتخت پرجمعیت‌ترین کشور جهان، هند، است و شانگهای در رده سوم متعلق به چین، دومین کشور پرجمعیت جهان است. رتبه‌های چهارم تا دهم این لیست نیز شامل سائوپائولو برزیل (۲۱ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۵۰۷)، مکزیکوسیتی مکزیک (۲۱ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۹۰۸)، قاهره مصر (۲۰ میلیون و ۴۸۴ هزار و۹۶۵)، داکا بنگلادش (۲۰ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۵۲)، بمبئی هند (۲۰ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۶۴)، پکن چین (۲۰ میلیون و ۳۵ هزار و ۴۵۵) و اوزاکا ژاپن (۱۹ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۶۵) می‌شود که روند مداوم گسترش شهرها و تأثیر آن بر جمعیت جهانی را نشان می‌دهند.

کد خبر 696148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.