والدین، نقش بی‌نظیری در فرهنگ‌سازی ترافیک دارند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه خانواده اولین و مهم‌ترین نهاد تربیتی انسان است، نقش والدین در فرهنگ‌سازی ترافیک را بی‌نظیر دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ اصغر زارع اظهار کرد: نبود یا کمبود فرهنگ ترافیک در جامعه، همیشه می‌تواند به بروز تخلفات رانندگان منجر شود و تکرار این تخلفات نیز می‌تواند امنیت عبور و مرور شهروندان را مورد تهدید قرار دهد.

وی با بیان اینکه پلیس نمی‌تواند به تنهایی مجری قانون و به وجود آورنده فرهنگ در جامعه باشد، افزود: در واقع نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی دخیل در امر آموزش و ترویج فرهنگ هستند که باید به صورتی هدفمند جامعه را به سوی یک فرهنگ ترافیکی سالم هدایت کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان خانواده را به عنوان مهم‌ترین نهاد در زمینه هدایت جامعه به سمت ایجاد یک فرهنگ صحیح رانندگی دانست و ادامه داد: نقش والدین در آموزش کودکان در خصوص این تغییر و فرهنگ‌سازی، بسیار اساسی و مهم است، زیرا هر انسانی با صفات و ویژگی‌های خاص و بالقوه به دنیا آمده است و به مرور تحت تأثیر محیط اجتماعی، به جذب و پذیرش صفات دیگر می‌پردازد.

وی گفت: کودکان رفتارهای کلامی و غیرکلامی بزرگسالان و والدین خود را مد نظر قرار می‌دهند و در ذهن خود شروع به سرمشق‌سازی از آنها می‌کنند و در رفتار و آموخته‌های خود آنها را به نمایش می‌گذارند.

سرهنگ زارع اضافه کرد: کودکان تا هشت سالگی، رفتارهای بد و خوب بزرگسالان به خصوص والدین خود را کسب و آن‌ها را در ذهن ضبط می‌کنند و در واکنش‌های مختلف اجتماعی، از خود به نمایش خواهند گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: پدران و مادران قانون‌مند با رعایت قوانین و مقررات و در عمل با رعایت آداب اجتماعی موجود، می‌توانند سرمشق مناسبی به‌خصوص در عرصه ترافیک برای فرزندان خود شوند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان نقش والدین در فرهنگ‌سازی ترافیک را بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: والدین باید کاری کنند که قبح تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی و مزایای رعایت آن‌ها در ذهن فرزندان آنها نقش ببندد و ملکه رفتار آن‌ها شود.

کد خبر 696142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.