اشتغال‌زایی هزار نفری شرکت‌های دانش‌بنیان در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سطح اشتغال‌زایی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان به بیش از هزار نفر رسیده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن فرزین امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی در شرکت‌ها، اظهار کرد: خیلی از شرکت‌ها به مرحله تولید می‌رسند، اما به دلیل ناآشنایی با بازار فروش با شکست مواجه می‌شوند، به همین دلیل چنین دفتری یکی از نیازهای مهم پارک بود که به دلیل کمبود نیرو، این بخش هنوز فعالیت کاملی ندارد.

وی افزود: یکی از خلأهایی که احساس می‌شد معاونت پشتیبانی و توسعه بود که احیا شد، دفتر امور حقوقی و قراددها را ذیل معاونت توسعه راه‌اندازی کردیم و یک مؤسسه خوب مسائل حقوقی شرکت‌ها و پارک علم و فناوری را پیگیری می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد کمی و کیفی واحدهای فناور پارک استان، خاطرنشان کرد: تا خردادماه ۱۴۰۰، تعداد ۵۲ شرکت و واحد فناور عضو پارک علم و فناوری بودند که بعضی از آن‌ها غیرفعال بودندو با تلاش و کار جهادی تا مهرماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۴ واحد فناور به عضویت پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد درآمد و یک رشد ۱۴۰ درصدی را تجربه کردیم.

فرزین با اشاره به برگزاری رویدادهای آموزشی و ترویجی در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در ۱۹ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ رویداد آموزشی و ترویجی و بیش از پنج هزار ساعت خدمات مشاوره‌ای برگزار شده است.

وی اضافه کرد: آذرماه ۱۴۰۱ نمایشگاه فن‌بازار در حوزه فناوری برگزار شد که بیش از ۶۰ شرکت در این نمایشگاه حضور یافتند و پنج هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به افزایش تعداد شرکت‌های زیرمجموعه پارک و توسعه برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور اشتغال‌زایی این واحدها به بیش از یک هزار نفر افزایش یافته و رشد پنج برابری داشته است.

فرزین افزود: بعضی شرکت‌های پارک از جمله شرکت زیست‌فناورهای مرز یکی از شرکت‌های برتر در سطح کشور است و محصولات شرکت آریونت نیز به چهار کشور صادرات می‌شود.

کد خبر 696138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.