شهردار اصفهان گزارشی از بنگاه‌های اقتصادی ارائه کند

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتظار می‌رود شهردار اصفهان گزارشی از مواردی که در بنگاه‌های اقتصادی می‌گذرد را به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در صدوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری اظهار کرد: رئیس شورای اسلامی شهر دو هفته قبل، شرح مفصلی از مطالبات شهر و مدیریت شهری و البته شورا از دولت در نطق آغازین خود بیان کرد که البته غالباً مطالب درستی بود، من در همان روز در نطق ماهانه‌ام از ایشان تشکر کردم، گفتم این موارد صحیح است، اما نگاه کنیم خودمان چه میزان به مطالبات مردم از مدیریت شهری پاسخ دادیم، بنابراین مقرر شد در نطق آینده به آن بپردازیم.

وی با بیان اینکه در گزارشی که به‌تازگی شنیدم و مطلع هستید و دو ماه پیش نیز به‌صورت سربسته برای اینکه علنی نشود به آن اشاره کردم، افزود: مطلب را خدمت شهردار منعکس و اشاره کردم که اگر پاسخ رسمی و مکفی و قابل قبول داده نشود، به ناچار در صحن درباره آن سخن خواهم گفت.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه به‌تازگی در کلام رئیس شورا و دیگر همکارانم می‌شنوم که کار ما بیمارستان‌داری نیست، ادامه داد: معنا و مفهوم این کلام می‌تواند این باشد که یکی از دارایی‌های قابل توجه که از قضا موجب اعتبار شهرداری است و برای همکاران شهرداری منشأ خدمت است و گذشتگان آن را با مشکلاتی برای شهر باقی گذاشته‌اند، معلوم نیست چه کسی در برابر آن مسئولیت دارد.

وی تصریح کرد: من قضاوت نمی‌کنم و آنچه از زبان نمایندگان شهردار در جلسات مدیریتی بیمارستان شنیدم، این است که مدیریت و اداره بیمارستان را از شما گرفتند و بعد هم به سراغ سایر راه‌ها خواهند رفت.

نادرالاصلی با تاکید بر اینکه حدود ۴۰ سال قبل زمین این بیمارستان با مجوز رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا برای احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی برای خدمت به مردم اصفهان از املاک ارتش جمهوری اسلامی واگذار شد، گفت: نام آن بیمارستان، خانواده شد، شهرداری هم به ازای امتیازات ۴۴ درصد آن را مالک شد و ارتش نیز همین حدود را داشت و بخشی هم متعلق به پزشکان و شرکت‌ها شد.

وی ادامه داد: در نهایت جایگاه مدیریت آن مدت‌های زیادی در اختیار شهرداری است، البته رئیس هیئت مدیره آن نیز ارتش است که به دلیل نبود مطالبه مناسب ما، اصلاً در اصفهان نیست.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه من به‌عنوان عضوی از اعضای شورای اسلامی شهر به‌صراحت می‌گویم اختیاری برای فروش و واگذاری چنین سرمایه عظیمی که منشأ خدمات بهداشتی، درمانی و پزشکی مناسبی می‌تواند برای مردم اصفهان باشد، نداریم، اظهار کرد: مولدسازی سرمایه به معنای فروش و از اختیارات خود گذشتن نیست، باید کیفیت و کمیت آن را افزایش داد.

وی ادامه داد: شهردار اصفهان نیز به‌تازگی به فردی برای این کار مأموریت داده است که از عملکرد او این‌طور استنباط می‌شود که وی نیز چنین مسیری را می‌رود. معنی ندارد شهردار، مدیرعاملی را تعیین کند و وی به دیدن و مذاکره با مدیرعاملی می‌رود که جایگاهی ندارد.

نادرالاصلی افزود: موضوعی که دو ماه گذشته بیان کردم و گزارش مکتوب و اطلاعات دیگر را ارائه کردم، کارخانه نقش‌جهان است که آن هم ثروت عظیم شهرداری است، مدیریت فعلی به‌رغم گزارش‌ها چند هزار تن چغندر قند به دلیل منطقی و غیرمنطقی از بین برد و برای به‌روز کردن و تعمیرات کارخانه، سرمایه قابل توجهی از کارخانه را فروخت.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شهردار درخواست کردم مواردی از این قبیل که در بنگاه‌های اقتصادی می‌گذرد، گزارشی ارائه کند، اما دریغ از یک خط پاسخ یا گزارش؛ چند ماه قبل نیز یکی از همکارانم در نطق خود مشکلات به‌وجود آمده در شرکت‌های اقتصادی گفت و درخواست گزارش در صحن را داشت، اما پاسخی ندیدیم.

وی ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون تلفیق گزارش‌های مالی و چگونگی پیشرفت پروژه‌ها را دیدیم، در جلسه گذشته تلفیق نیز گزارش‌های واقعی از شرایط معاونت‌های مختلف شنیدیم و قرار شد گزارش تکمیلی ارائه کنند، اما گویا هنوز وقت آن نرسیده است.

نادرالاصلی افزود: در نطق آینده کارهای نیمه‌تمام شهرداری و بلااقدام در این دوره را لیست خواهم کرد تا تکلیف آن روشن شود.

کد خبر 696121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.