کنفرانس بین‌المللی با موضوع «فرونشست» در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع فرونشست به‌عنوان یک مشکل جدی گفت: در هفته جاری که کنفرانس بین‌المللی در خصوص این موضوع و تأثیرات نامطلوب آن بر میراث ناملموس برگزار می‌شود، خواهیم دید تغییرات اقلیمی حتی روی تاریخ و تمدن انسان‌ها تأثیر نامطلوب دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در صدوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق خود با تسلیت و تعزیت کشتار و شهادت مظلومانه مسلمانان مظلوم فلسطین به‌ویژه مردم غزه اظهار کرد: ضمن محکوم کردن همه اقدامات ظالمانه اسرائیل غاصب و هم‌پیمانان او، لازم است حمایت همه‌جانبه از مقاومت به‌ویژه مردم غزه اعلام کنیم، درخواست ما این است که جهان اسلام با ظلم جدیدی که برای مهاجرت دوم مردم فلسطین از سرزمین خودشان ایجاد شده است مقابله جدی کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ شهروندی افزود: این موضوع مهم از اقدامات و مأموریت‌های مدیریت شهری در اداره شهرها به‌ویژه کلان‌شهرها است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در کلان‌شهرها مردم برای زندگی بهتر نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی هستند، چراکه اگر این مهم محقق نشود، زندگی برای مردم شهر سخت می‌شود.

وی تصریح کرد: انضباط اجتماعی نشانه توسعه‌یافتگی است، اگر این شاخص نباشد حاکی از مشکلات فراوان در جامعه هستیم، رفتار صحیح موجب راحتی و آسایش شهروندان است، این موضوع مهم باید به صورت جدی مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

قربانی با بیان اینکه هیچ فرد عاقلی برای انجام تخلف زمینه‌سازی نمی‌کند، بر این اساس مردم هم انتظار دارند تا اقدامات مناسب در این موضوع صورت گیرد، افزود: از معاونت فرهنگی درخواست دارم تا نسبت به موضوع فرهنگ شهروندی اهتمام داشته باشد، در یکی از جلسات تلفیق گزارش مفصلی ارائه کنند، بعضی مواقع شاهد هستیم چهره شهر ما خوب نیست، از منظر شهروندان و آنها که به شهر وارد می‌شوند.

وی با بیان اینکه بعضی مواقع دچار بحران‌های خود ساخته هستیم که اگر به ریشه آن‌ها توجه شود، هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند، افزود: در این راستا برنامه‌ریزی فرهنگ شهروندی، تهیه تولیدات لازم یکی از مأموریت‌های اصلی معاونت فرهنگی است که باید به‌طور جدی به آن پرداخته شود.

پیرامون موضوع مهاجرت به اصفهان مطالعات دقیق و جدید صورت گیرد

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع فرونشست به‌عنوان یک مشکل جدی تصریح کرد: در هفته جاری که کنفرانس بین‌المللی در خصوص این موضوع و تأثیرات نامطلوب آن بر میراث ناملموس برگزار می‌شود، خواهیم دید تغییرات اقلیمی حتی روی تاریخ و تمدن انسان‌ها تأثیر نامطلوب دارد.

وی پیشنهاد داد: در برنامه‌ریزی‌های آینده در حوزه شهرسازی و صدور پروانه و احداث معابر به ساخت چاه جذبی توجه کنیم. راهکاری که آسیب فرونشست را کمتر می‌کند، از دیرباز در اصفهان بوده است و باید به عنوان یک الزام در ساختمان‌سازی لحاظ شود، زیرا آب‌های سطحی که جذب زمین می‌شود به شبکه فاضلاب منتقل می‌شود که یا قابل استفاده نیست یا استفاده مجدد از آن همراه با هزینه است.

قربانی افزود: معاونت خدمات شهری هم در جمع‌آوری آب‌های سطحی با چاه جذبی توجه داشته باشد، چاه‌های جذبی وجود دارد که غیرقابل استفاده شدن که با هزینه کم می‌توان احیا کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیرامون موضوع مهاجرت به اصفهان مطالعات دقیق و جدید صورت گیرد، تصریح کرد: اگر به این موضوع بی‌توجهی شود، اصفهان در آینده شاهد بحران سختی خواهد بود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مهاجرت پدیده بدی نیست، به شرط آن که برای شهر مهاجرت‌پذیر آورده داشته باشد، اما در طول دهه گذشته مهاجرت همراه با خدمات‌خواهی بوده است و آورده برای شهر اصفهان نداشته است؛ بر عکس تهران که مهاجرت‌ها برای این شهر آورده داشته است.

وی یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهر اصفهان دچار آسیب است که مسئولان باید توجه لازم را داشته باشند، مدیریت شهری نیز پیرامون این موضوع باید برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد.

کد خبر 696107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.