نیروگاه شهید منتظری در لیست نیروگاه‌های گازسوز کشور قرار گیرد

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد نیروگاه شهید منتظری گفت: پیشنهاد ما به مسئولان کشور این است که این نیروگاه در لیست نیروگاه‌های گازسوز قرار گیرد و پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز به‌هیچ عنوان شکسته نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا سیدامیر سامع امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در صدوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری اظهار کرد: هفته گذشته به درخواست نیروگاه شهید منتظری هماهنگی برای بازدید چند نفر از اعضای شورا و مدیران شهری فراهم شد.

وی با بیان اینکه این نیروگاه دو واحد ۸۰۰ مگاواتی دارد که بیش از ۳۰ و ۴۰ سال عمر دارند، افزود: در حوزه تولید انرژی بحث این است که هر سال با توجه به اینکه نرخ رشد مصرف بیش از نرخ رشد تولید است، به‌ویژه در زمینه تولید برق که انرژی پاک برای استفاده صنایع و خدمات است، زمینه‌های سرمایه‌گذاری کمتر و مصرف از تولید پیشی گرفته است که می‌طلبد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص مدیریت مصرف انرژی گفت: در ساعت‌هایی استفاده از برخی انرژی‌ها اولویت دارد و مدیریت مصرف می‌تواند با کمترین آثار سو مدیریت منابع را موجب شود.

وی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در این قسمت مشوق‌ها کم بوده و فاصله مصرف و تولید افزایش پیدا کرده است؛ اگر حدود ۶۰ هزار مگاوات تولید برق داریم در برخی فصول بیش از ۷۰ هزار مگاوات مصرف داریم.

پیشنهاد ما به مسئولان کشور این است که نیروگاه شهید منتظری در لیست نیروگاه‌های گاز سوز قرار گیرد.

سامع اظهار کرد: این موضوع سبب می‌شود که نیروگاه‌ها از سوخت مازوت استفاده کنند که بیش از هزار برابر گاز آلایندگی زیست‌محیطی دارد و ضرر جبران‌ناپذیر به سلامت مردم می‌زند؛ هیچ‌کس موافق استفاده از مازوت نیست و استفاده از آن سبب استهلاک تجهیزات نیز می‌شود.

وی افزود: در بازدید مشاهده کردیم همه واحدهایی که منجر به مصرف مازوت می‌شود، پلمب است و امیدواریم با کاهش مصرف انرژی برق و گاز، مدیریت مصرف انرژی توسط همه مردم و مسئولان متولی موضوع، تشویق به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، استفاده از مواد قابل سوختن در صنایع سیمان، شرایط بهتری را در این زمینه شاهد باشیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آماده هستیم روزانه حدود ۳۰۰ تن مواد قابل سوختن در صنایع سیمان را تأمین کنیم که خود یک منبع مهم برای انرژی صنایع است؛ استفاده هاضم برای تولید گاز نیز موضوع دیگری است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نیروگاه شهید منتظری از حیث میزان تولید که ۱۶۰۰ مگاوات است و فاصله آن با اصفهان و شهرهای پیرامون با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر، منحصربه‌فرد است.

سامع ادامه داد: پیشنهاد ما به مسئولان کشور این است که نیروگاه شهید منتظری در لیست نیروگاه‌های گازسوز قرار گیرد، مصرف مازوت در آن صورت نگیرد و پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز به‌هیچ عنوان شکسته نشود.

کد خبر 696105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.