همچنان منتظر اتاق شیشه‌ای برای اداره شرکت‌ها هستیم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت شرکت‌های شهرداری گفت: همچنان منتظر اتاق شیشه‌ای برای اداره شرکت‌ها هستیم؛ به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز مطالبه قبلی در رابطه با شفاف شدن انتصابات و عملکردها در شرکت‌ها اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_در نطق میان دستور صدوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارک فصلت اظهار کرد: درود بر جوانان دلیر فلسطینی که با نبوغ خود، جبهه جدید و شکستی ترمیم‌ناپذیر بر رژیم جعلی و موقت را تحمیل کردند و بار دیگر به دنیا ثابت شد که رژیم‌کودک‌کش حتی قواعد جنگ را هم رعایت نمی‌کند و شکست بزرگ اطلاعاتی و میدانی را می‌خواهد با قربانی کردن کودکان و زنان ترمیم کند که البته شدنی نیست و شاید در تداوم جنایت‌ها غیرمنتظره‌های دیگری هم در انتظارشان باشد.

وی افزود: امیدواریم چشمان بیدار جهان، واقعیت این رژیم موقت را بیش از پیش ببینند و البته همه بدانند آن که باید از این سرزمین خارج شود، صاحبان اصلی نیستند، بلکه مستأجران موقت و غاصب آن هستند و ان‌شاءالله این وعده صادق الهی محقق خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هفته پیش شاهد برگزاری نمایشگاه ملی فن‌نما در اصفهان بودیم، فن‌نما اتفاق بزرگی بود که با یک همکاری همه‌جانبه رقم خورد و کمتر کسی در بدو انجام به آن اعتقاد داشت.

وی با اشاره به اینکه حتی بسیاری از عوامل اجرایی این نمایشگاه فن‌نما که ماه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر آن زحمت کشیدند، در ابتدای امر اعتقاد داشتند، در اصفهان ظرفیت برگزاری چنین رویدادی نیست، ادامه داد: اصلی‌ترین مسئله در برگزاری نمایشگاه فن‌نما این بود که اهمیت کار، نیاز بازار و ظرفیت اصفهان را نمی‌شناختیم و اصرار داشتیم که همچون اینوتکس، کیتکس یا عناوین مشابه دیگر، نباید کار جدید برای رفع نیاز چرخه تولید دانش تا تولید ثروت و احساس رضایت در جامعه از کارکرد علم و فناوری انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بار دیگر اصرار و بن‌بست‌شکنی برخی‌ها، از جمله انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان، همچون بسیاری بن‌بست‌های دیگر با اتکا به ایمان قلبی به توصیه رهبر انقلاب، موجب شد تا مطلب را به صورت عمیق دنبال کنند و در نهایت یک باور جمعی شکل بگیرد.

چرا پاسخی از سوی مدیران جشنواره به سوال از هزینه‌های جشنواره داده نشد؟

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شاید در اجرای نمایشگاه فن‌نما، سهم همه یکسان و برخی افراد از جمله همکارانم در شهرداری تلاش بیشتری داشتند، اما باور ایجاد شده یک جبهه همگانی شکل داد و ثابت کرد در رشد کشور بیشتر از سخت‌افزار، نیازمند مغزافزار جهادی، رو به جلو و ثابت‌قدم هستیم.

وی تاکید کرد: دوره اول فن‌نما، تجربه‌ای فراتر از انتظار بود و همه ارکان زیست بوم دانش تا فناوری و کسب و کار تا تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری در معرض دید مخاطب اجتماعی قرار گرفت، بر این اساس ادامه کار با سطح بهتر، مهم‌تر و سخت‌تر از آغاز آن خواهد بود.

صالحی افزود: نکته بعدی اینکه برخی شهروندان گلایه داشتند که چرا پاسخی از سوی مدیران جشنواره فیلم کودک و نوجوان به سوال از هزینه‌های جشنواره داده نشده است، واقعیت من هم نمی‌دانم!، اما برای احترام به سوال‌کنندگان لازم است به این مطالبه بحق پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: هر چند طبق برآوردها، اعدادی مطرح شد، اما این اعداد برآورد است و باید دید در پایان، اعداد دقیق چه رقمی را نشان می‌دهد، اضافه بر اینکه با توجه به برنامه‌های خوب جانبی در محلات، به‌ویژه محلات کمتربرخوردار و حاشیه سالن اجلاس و استقبال ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفری از رویدادهای جشنواره، باید سرانه هزینه برای هر نفر را هم محاسبه کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مهم‌ترین تأکیدات پیش از برگزاری جشنواره این بود که صرفه‌جویی سرلوحه کار باشد، همچنین به اندازه سهم اصفهان، از تهران هم آورده مالی داشته باشیم، اولویت هزینه‌کرد برنامه‌های جانبی برای کودکان اصفهان باشد.

وی ضمن خداقوت گفتن به دست‌اندرکاران اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: بابت برگزاری سالم و آبرومند جشنواره لازم است گزارش رسمی جشنواره نیز به شورای اسلامی شهر ارائه شود و در سامانه شفافیت در دسترس عموم قرار گیرد.

صالحی تاکید کرد: مسئله دیگری که باید به آن بپردازم، نشاط شهر و شهروندان است که برای ارتقای نشاط اجتماعی و تقویت امید به آینده در نسل جدید، علاوه بر نرم‌افزار، نیاز به سخت‌افزارهای مربوطه هم داریم.

وی ادامه داد: رویدادهای جامع، پاتوق‌های دائم و ابرسازه‌های تفریحی، بازیکده‌های ورزشی و تفریحی، پردیس‌های خانواده محور، پردیس تئاتر و سینمایی و شهرک نوجوان از جمله این سخت‌افزارها است که سازه‌های ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان اصفهانی خواهند شد، نظرسنجی‌ها هم حکایت از مطالبه و نیاز جدی مردم در این بخش دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: همه مصمم به انجام این اتفاق‌های بزرگ هستیم، البته راه سخت و طولانی است، اما به دلیل مردم اصفهان، باید به موازات سایر پروژه‌ها، این موضوع مهم دنبال شود و امیدواریم به‌زودی جلسه کنترل پروژه این موارد با حضور شهردار اصفهان تشکیل و موانع احتمالی موجود رفع و در اجرای این پروژه‌ها تسریع شود.

آب انتقالی صنایع برای صنعت و حق طبیعی محیط زیست، جریان دائمی زاینده‌رود از سراب تا پایاب است

وی ادامه داد: هر چند در فرایند نظارت و کنترل پروژه و رصد پیشرفت کارها بر اساس اطلاعات سیستمی در مجموعه شهرداری، شاهد ضعف جدی و نبود قدرت منسجم‌کننده و پیش‌برنده هستیم، اما لازم است هرچه زودتر تدبیر شود.

صالحی گفت: اما نکته آخر، مسئله تکراری شرکت‌های شهرداری است، چراکه ما همچنان منتظر اتاق شیشه‌ای برای اداره شرکت‌ها هستیم که هنوز محقق نشده است، به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز مطالبه قبلی در رابطه با شفاف شدن انتصابات و عملکردها در شرکت‌ها اجرایی نشده و آمار و ارقام هم از وجود اشکالات در روند اداره این شرکت‌ها خبر می‌دهد؛ بنابراین از شهردار اصفهان درخواست دارم در جلسات مدون با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، علاوه بر پاسخ به ابهامات، برای استراتژی روشن شهرداری به منظور ادامه حرکت این شرکت‌ها، تصمیم‌گیری شود.

وی تاکید کرد: «اما از هر چه بگذریم سخن رود خوش‌تر است، آقای دبیر خانه زاینده‌رود جهت استحضار هجدهم مهرماه روز زاینده‌رود را پشت سر گذاشتیم و جای شما خیلی خالی بود، بگذریم»؛ یک ۱۸ مهر دیگر گذشت و همچنان در بیم و امید احیای رگ حیات تمدن فلات مرکزی کشور هستیم، دولت مردمی در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی و افتتاح پروژه‌های تخت جمشیدی، باید وزارت نیروی خود را ملزم به پذیرش واقعیت و اجرای قانون کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: آب انتقالی صنایع برای صنعت است و حق طبیعی محیط زیست، جریان دائمی زاینده‌رود از سراب تا پایاب بوده و فقط با مدیریت برداشت‌های غیرمجاز بالادست، کنترل انتقال آب غیرضروری از حوضه آبریز زاینده‌رود و اجرای پروژه‌های انتقال آب شرب کوتاه‌مدت و بلندمدت برای جایگزینی بارگذاری بیش از ظرفیت، شدنی است.

وی افزود: فهم مسئله نیمی از راه‌حل است و هنوز هم امیدواریم وزارت نیرو با فهم درست به دنبال رنگ کردن گنجشک برای مردم اصفهان نباشد و در پروژه‌های جاری و آغاز شده در کنار مدیریت استان قرار گیرد و در پایان، این دولت در این مسئله هم سربلند باشد.

صالحی تاکید کرد: البته نمایندگان مجلس استان هم می‌دانند که سال آخر مهم‌تر از سه سال قبل دوره نمایندگی است و باید بیش از پیش در مهلت باقی‌مانده برای حل مسئله زاینده‌رود تلاش کنند.

کد خبر 696076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.