فاصله حقوق بخش دولتی و صنعتی ترمیم شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تفاوت حقوق بخش دولتی و صنعتی در سال‌های اخیر مشکلات بسیاری به‌دنبال داشته است که این فاصله باید ترمیم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در صدوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکر خود با تقدیر از دست‌اندرکاران سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: از برگزارکنندگان جایزه مصطفی در اصفهان نیز تشکر می‌کنیم که آبرویی برای نظام شد.

وی با بیان اینکه امروز دچار یک فرونشست اقتصادی هستیم، افزود: تفاوت حقوق بخش دولتی و صنعتی در سال‌های اخیر مشکلات بسیاری به دنبال داشته است و باید ترمیم شود؛ در دهه ۶۰ چنین مشکلی را مشاهده کردم که به رئیس‌جمهور وقت اطلاع دادم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هیئت دولت آن زمان با ترمیم حقوق، فاصله حقوق کارکنان دولت با صنعت را کاهش داد.

وی ادامه داد: موضوع بیمه‌های ساختمانی با اشتباه دولت و مجلس موجب ایجاد مشکلات زیادی برای مردم شد؛ هم‌اکنون نیز بحث حقوق و دستمزد کارکنان دولت مطرح است و آن‌ها نمی‌توانند هزینه‌های سنگین معیشت خود را پرداخت کنند، اما بخش خصوصی چند برابر حقوق می‌گیرد که این فاصله خطرناک است.

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: قرار بود حقوق مطابق تورم اضافه شود، نه ۲۰ درصد، اما اینگونه نشد، شرکت‌های بزرگ نیز نمی‌توانند با یک حقوق دولتی خود را اداره کنند، بنابراین دولت باید به حقوق کارکنان توجه داشته باشد.

کد خبر 696075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.