بازداشت متهمی که با پوشش نظامی کلاهبرداری می‌کرد

متهمی که با پوشیدن لباس شبه‌نظامی خود را فردی با نفوذ معرفی و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، بازداشت شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب یزد، با طرح شکایت شاکی خصوصی علیه فردی که با پوشیدن لباس‌های نظامیان مدعی است، جزو نیروهای نظامی است و با افراد دارای سمت ارتباط دارد و با این ادعا وجوهی دریافت کرده است، پرونده قضائی تشکیل شد و در مسیر تحقیقات قرار گرفت.

مستندات جمع‌آوری شده حکایت از این مطلب دارد که متهمِ پرونده با پوشیدن لباس شبه‌نظامی و با ارائه عکس‌هایی که به صورت دو نفری یا دسته‌جمعی با افراد مشهور و دارای سمت در شهر تهیه کرده است، خود را فردی با نفوذ معرفی و با این شیوه اقدام به کلاهبرداری کرده است.

متهم با دستور مقام قضائی به دادسرای یزد احضار و اتهاماتِ انتسابی به وی تفهیم شد و سپس با صدور قرار تأمین کیفری به زندان اعزام شد. پس از طی مراحل قانونی در نهایت قرار جلب به دادرسی صادر شد و متعاقب صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه کیفری دو یزد ارسال خواهد شد.

ضروری است شهروندان در مواجهه با افرادی که ادعای نفوذ نزد مستخدمان و مأموران دولتی و حل مشکلات به طریق غیرقانونی دارند، توجه کنند که این افراد با گفتار جذاب و ترفندهای روان‌شناختی خاص، اعتماد شما را جلب می‌کنند، اما به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند.

کد خبر 696055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.