تکمیل بازار نطنز ٣٠ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

رئیس اداره راه و شهرسازی نطنز گفت: برای تکمیل پروژه مسقف کردن بازار نطنز، ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حامد موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مسقف شدن بازار سنتی نطنز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال آغاز شد، اظهار کرد: در حال حاضر برای تکمیل و بهره‌برداری آن نیازمند تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی افزود: بازآفرینی بازار سنتی نطنز به نحوی برنامه‌ریزی شده است که مغازه‌ها و کارگاه‌های سنتی علاوه بر رفع نیاز شهروندان برای استفاده گردشگران نیز مناسب باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی نطنز خاطرنشان کرد: دو هزار و ۸۸۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نطنز ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از یک هزار نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

موحدی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن شهر نطنز در زمینی به وسعت ۱۱.۵ هکتار برای ساخت یک هزار و ۱۶ واحد مسکونی پیش‌بینی و در حال حاضر تسطیح و بهسازی آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه زمین مورد نظر برای آماده‌سازی تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نطنز شد، گفت: بر اساس ضوابط طرح جامع شهر نطنز، ساخت این واحدها در چهار طبقه دو واحدی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، بازار سنتی نطنز به عنوان یک اثر تاریخی و جاذبه گردشگری شناخته شده است، حجره‌های صنایع‌دستی این بازار سنتی شهر با قدمت ۸۰۰ ساله شامل سفال‌گری، سرامیک سنتی، گیوه دوزی، چاقوسازی، قفل‌سازی و آهنگری است.

کد خبر 696026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.