خداحافظی با مدارس کانکسی و سنگی در اصفهان تا پایان سال

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: ۲۴ پروژه برای برچیدن مدارس سنگی و کانکسی استان در حال اجرا است که تاکنون ۱۵ پروژه به نتیجه رسیده است و سایر پروژه‌ها تا پایان سال تکمیل می‌شود.

مجید نسیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه حذف مدارس سنگی و کانکسی در قالب طرح «شهید پناهی» در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: تاکنون ۲۸ کلاس درس احداث شده است و ۹ کلاس تا پایان سال تکمیل می‌شود؛ در بعضی نقاط استان اصفهان هنوز مدارس سنگی و کانکسی با حدود ۱۰ دانش‌آموز و بیشتر در مناطق سخت‌گذر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در نقاط یاد شده ساخت ۳۷ کلاس درس در نظر گرفته شده است، افزود: با کمک خیران، بنیاد برکت و اعتبارات دولتی، حذف مدارس سنگی و کانکسی انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان تصریح کرد: شهرستان سمیرم، فریدون‌شهر و برخی روستاهای کاشان دارای مدارس سنگی و کانکسی هستند و روستای «حیران» منطقه پشت کوه فریدون‌شهر به دلیل دسترسی نداشتن مسیر نیاز به همکاری بیشتر ارگان‌هایی مانند سپاه و ارتش دارد.

وی ادامه داد: نوسازی مدارس برای احداث مدرسه آمادگی دارد، اما برای انتقال، حمل و نصب برخی از مصالح ساختمانی پیش ساخته با مشکل حمل مواجه است، زمین برای ساخت مدرسه در روستای «کاهگان فریدونشهر» نیز تحویل شده است، اما راه دسترسی به زمین وجود ندارد و لازم است که فرمانداری و شهرداری در این زمینه مساعدت کنند، البته نقاط کمتر از هفت دانش‌آموز نیز وجود دارد که باید از طریق وزارتخانه تصمیم‌گیری شود که آیا کلاس ساخته شود یا اینکه مجتمع‌های آموزشی به صورت متمرکز ساخته شود.

نسیمی خاطرنشان کرد: ۲۴ پروژه برای برچیدن مدارس سنگی و کانکسی استان در حال اجرا بوده که تاکنون ۱۵ پروژه به نتیجه رسیده است و سایر پروژه‌ها تا پایان سال تکمیل می‌شود.

کد خبر 696022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.