توسعه مناسبات پولی و بانکی ایران با برزیل و گروه بریکس در دستور کار قرار گرفت

روسای‌ کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و برزیل با اشاره به ظرفیت‌های متعدد مناسبات مالی و تجاری میان دو کشور، افزایش همکاری‌های پولی و بانکی دو و چندجانبه به‌ویژه استفاده از سازوکارهای قابل تعریف در گروه بریکس را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش ایمنا و به نقل از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در حاشیه اجلاس سالانه بین‌المللی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در مراکش، در دیدار و گفت‌وگو با روبرتو کامپوس، رئیس‌کل بانک مرکزی برزیل، توسعه مناسبات پولی و بانکی و تجاری با برزیل را در شرایط کنونی به نفع هر دو کشور دانست.

محمدرضا فرزین اظهار کرد: ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی ایران و برزیل و همچنین اعضای گروه بریکس در مناسبات اقتصادی نشان می‌دهد با افزایش همکاری‌های بانکی و پولی میان اعضا، تجارت میان این کشورها در کوتاه‌مدت افزایش پیدا می‌کند.

روبرتو کامپوس، رئیس‌کل بانک مرکزی برزیل نیز در این دیدار ضمن تاکید بر افزایش همکاری‌های دوجانبه با ایران در عرصه‌های تخصصی، پیشنهاد داد با توجه به تحولات پیش رو در عرصه بانکی و بین‌المللی، از ظرفیت گروه بریکس نیز برای ایجاد سازوکارهای نوین همکاری‌های پولی و بانکی بهره گرفت.

فرزین در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول در مراکش با جمعی از رؤسای کل بانک مرکزی کشورهای منطقه و گروه بریکس راجع به افزایش همکاری‌های پولی و بانکی دیدار و گفت‌وگو می‌کند، اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در سال ۲۰۲۳ به‌طور هم‌زمان و از نهم تا پانزدهم اکتبر (هفدهم تا بیست‌وسوم مهرماه ۱۴۰۲) در کشور مراکش برگزار می‌شود، این نخستین بار در ۵۰ سال اخیر است که این اجلاس‌ها در قاره آفریقا برگزار می‌شود.

کد خبر 696016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.