اجتماع روحانیون حوزه علمیه اصفهان در حمایت از مردم غزه برگزار شد

اجتماع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه صبح امروز در مدرسه صدر بازار اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روحانیون و طلاب حوزه علمیه اصفهان صبح امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در واکنش به اقدامات رژیم سفاک و کودک‌کش اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین در مدرسه صدر بازار اصفهان تجمع و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم در حالی که در دست خود پرچم فلسطین و حزب‌الله، همچنین عکس‌هایی از شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت را در دست داشتند پیروزی فلسطین را تبریک گفتند.

همچنین مردم اصفهان در این اجتماع با شعارهای مختلف مرگ با آمریکا، مرگ با اسرائیل، درود بر فلسطین، سلام بر حزب‌الله، فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است و سلام بر جبهه مقاومت، انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دادند.

در این مراسم حماسی چندین برنامه فرهنگی، هنری و انقلابی به خصوص اجرای سرود و مداحی برگزار شد.

طوفان‌الاقصی عامل بیداری جهان و اتحاد مسلمانان شد

آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای منطقه با رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی مربوط به دوران قبل از طوفان‌الاقصی بود.

وی افزود: برخی کشورها برای حفظ سلطنت و در راستای منافع خود یا تحت فشار آمریکا به دنبال این بودند که با این رژیم ارتباط برقرار کنند، اما این ارتباط قطع شد و شاید بتوان گفت که یکی از فواید طوفان‌الاقصی همین قطع ارتباط اسرائیل با دیگر کشورها باشد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: آن کشورهایی که با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار نکرده بودند، اکنون خوشحال هستند، آن‌هایی که در فکر برقراری ارتباط بودند، مدعی هستند که اسرائیل نباید به فلسطین فشار وارد می‌کرد تا اوضاع بدتر شود و آن‌هایی که ارتباط برقرار کردند اکنون نادم و پشیمان هستند و ذلیلانه ساکتند.

وی ابراز کرد: جنایت‌های اسرائیل جنایت‌هایی است که فقط مسلمانان را رنجیده خاطر نمی‌کند بلکه این مسئله فرادینی است و هر انسان آزاده‌ای حامی فلسطین است.

آیت‌الله مهدوی تاکید کرد: هر انسانی بدون تعصب مذهبی وقتی حملات وحشیانه اسرائیل را علیه مردم فلسطین مشاهده می‌کند و می‌بیند که رژیم اشغالگر صهیونیستی این مردم را از خانه خود بیرون می‌کند، آب را مانند شمر و یزید به روی این مردم می‌بندد، برق را قطع می‌کند و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند، رنجیده خاطر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی عادی‌سازی روابط با این رژیم لغو شد؛ گرچه در این بین شاهد ضررهای بزرگی هستیم اما طوفان‌الاقصی فواید زیادی هم در پی داشت و عامل بیداری جهان، اتحاد مسلمانان، اقتدار علیه اسرائیل شده و زمینه فروپاشی اسرائیل را فراهم کرد.

آمادگی روحانیون اصفهان در دفاع از مظلومان فلسطینی

حجت الاسلام احمد سالک پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراضی روحانیون و طلاب اصفهان که در مدرسه صدر بازار برگزار شده بود، اظهار کرد: یک هفته‌ای است که ملتی در منطقه بیت المقدس، در فلسطین مظلوم انقلابی برای دفاع از اسلام و حقوق از دست رفته خود ترتیب حرکت انقلابی، نظامی، غافلگیرانه را دادند؛ این حرکت بزرگ غافلگیرانه در برابر حرکت اسرائیل که با پشتیبانی استکبار جهانی و سلطه بین المللی بالغ بر ۷۵ سال است به قتل و غارت و کودک کشی و نابود سازی زیرساخت‌های اجتماعی و انسانی پرداخته است، صورت گرفت.

وی افزود: در این حرکت بزرگ اسلامی نیروهای جوان متدین و انقلابی فلسطین جهان را تحت تاثیر تدبیر و مدیریت خود قرار دادند و به همه انسان‌های آزاده جهان این پیام را مخابره می‌کنند که در برابر ظلم نباید زانو زد بلکه باید بر ظالم اشراف پیدا کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سابقه مبارزاتی مردم اصفهان و حوزه علمیه اصفهان، ابراز کرد: این مردم همواره در سنگر مبارزه با ستمگر حضور دارند؛ نمونه این حرکت را در جنگ‌های نیابتی آمریکا، انگلیس و برخی از کشورهای خلیج فارس، در جریان سوریه، عراق، لبنان و فلسطین می‌بینید؛ شخصیتی مثل شهید سیدمحمد حجازی و شهید سپهبد قاسم سلیمانی و سردار همدانیان، حججی ها و بسیاری از بزرگان در برار استکبار جهانی می‌توان دید؛ که با خط آموزش، ایثار و فداکاری به جهانیان با عملیات خود نشان دادند.

شکل گیری تا تثبیت رژیم صهیونیستی

وی با بیان اینکه امروز با دو جریان حق و باطل روبرو هستیم، توجه همگان را به ریشه تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه متوجه کرد و گفت: تئودور هرتزل خبرنگار مجارستانی و رئیس کنگره بال و موسس ایجاد اسرائیل مدرن در کشور سوییس در سال ۱۸۷۹ یعنی ۱۴۴ سال قبل طراحی تشکیل دولت یهود را در سه نقطه جهان یعنی فیلیپین، آفریقا و فلسطین مطرح کرد؛ کنگره با حضور سران و کارتل‌های یهودی آن زمان در کشور سوییس برگزار شد؛ این حرکت ادامه یافت تا اینکه در سال ۱۹۴۷ یعنی حدود ۷۶ سال قبل در مجمع جهانی بین المللی بر اساس تقسیمات کشوری جهان در ۲۹ نوامبر به تصویب رسانیدند و یک کشور غاصبی را در متن کشورهای اسلامی رقم زدند.

سالک ادامه داد: این حرکت در طول این سال‌ها با حمایت‌های آمریکا، انگلیس، برخی از کشورهای اروپایی و مزدوران آنها در کشورهای خلیج فارس انجام شد و صهیونیست‌ها برای فریب افکار عمومی شروع به خرید زمین‌های مردم فلسطین با قیمت‌های بالا کردند؛ این رویه ادامه پیدا کرد تا اینکه کم کم این منطقه تبدیل به یک پادگان نظامی شد که تمام عناصر آن زن و مرد، پیر و جوان نظامی حکومت صهبونیستی هستند.

وی با اشاره به سیاست حاکمیت از نیل تا فرات برای تشکیل حکومت واحد جهانی صهیونیست، اذعان کرد: بر این اساس با شیوه‌های مختلف قتل و غارت، کودک کشی که یک نظام جنایتکار جنگی انجام می‌دهد در این منطقه موقعیت خود را تثبیت کرد؛ هزاران فلسطینی خانه دار را بی خانه و آواره کرد؛ حرکت نظامی مسلحانه خود را با شیوه قتل و غارت به ژوئن ۶۷ رسانید؛ پس از آن قبل از عملیات سه کشور عربی علیه خود فرودگاه‌های آنها را تعطیل و جنایات خود را ادامه داد و امروز شاهد حالت دیوانگی و روانی صهیونیست‌ها قرار داریم که شش هزار بمب با ظرفیت حجمی چهار هزار تن؛ آن هم بمب‌های فسفری و ممنوعه بر سر مردم عزیز مسلمان غزه فرو می‌ریزد.

نماینده ادوار مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوال اینجا است که آیا ظلم و جنایت و کشتار و غارت و آواره کردن همیشگی است؟ اینگونه نیست، فلسطینی‌ها جریان مقابل این باطل هستند و بر اساس آیین حق و بر اساس حرکت عبادی سیاسی آرام منسجم شدند و حالا حرکت عزالدین قصام آغازی است برای تداوم این حرکت در فلسطین؛ صدها قطع نامه سازمان بی هویت بین المللی علیه اسرائیل تصویب شده اما اسرائیل به پشتوانه اربابان بین المللی خود هیچ توجهی به این قطع نامه‌ها نکرد؛ تا اینکه فریاد امام خامنه ای (مدظله) در شرایطی که در ترکیه کنگره تقسیم قدس شریف مطرح بود و با کمال تاسف رئیس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران هم در آن کنگره شرکت کرد؛ فرمان دادند و گفتند که قدس شریف تماماً پایتخت فلسطین است؛ در آن زمان نماینده مردم اصفهان با استناد به قراردادهای بین المللی در مجلس شورای اسلامی مطلبی را عنوان کرد که تمام نمایندگان به آن رای دادند و آن مطلب این بود که قدس شریف پایتخت همیشگی فلسطین است.

وی تاکید کرد: این مصوبه افتخاری ماندگار در برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی است و پس از آن تمام گروه‌های فلسطینی اعلام کردند که حرکت رهبر معظم انقلاب پشتوانه قوی برای ما است و با همین قدرت پیش رفتند.

سه شکست فاحش در انتظار استکبار جهانی

سالک با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما ابایی نداریم که بگوییم به مظلمومان عالم کمک می‌کنیم؛ تصریح کرد: امروز قدرت مقاومت فلسطین مسلح به سلاح‌های مدرن روز است و با تدبیر و دقت و بر اساس دفاع از بیت المقدس و اسلام در طول بیش از یکسال در مقابل دوربین‌های اسرائیل غاصب و شبکه‌های جاسوسی صهیونیست بین المللی و در برابر حمایت‌های سنگین اطلاعاتی و امنیتی؛ جوانان غیور آموزش دیده مدبر فلسطینی به دور از چشم بیگانگان طراحی عملیات طوفان الاقصی را کردند؛ این طوفان نتیجه عملکرد خود اسرائیل غاصب است.

وی تشریح کرد: جوانان فلسطینی یک سال دور از چشم تمام جریانات اطلاعاتی و امنیتی بین الملل یعنی سازمان منحوس سیا، پنتاگون، اینتلیجنت سرویس، موساد و جریانات اطلاعاتی منطقه طراحی این مسئله را انجام داده و بعد در یک فرصت غافلگیرانه عملیات را به سرانجام رساندند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به آیه " فَسَیُنفِقونَها ثُمَّ تَکونُ عَلَیهِم حَسرَةً ثُمَّ یُغلَبون" اذعان کرد: سه شکست فاحش در انتظار استکبار جهانی است؛ هم حسرت می‌خورند که باید گفتند مُوتُوا بِغَیظِکُم‌ و هم اینکه در این مسیر هلاکت و نابودی خود را رقم می‌زنند و هم مغلوب می‌شوند و در ادامه اسرائیل و همه حامیان آن دور هم جمع می‌شوند برای ورود به یک هلاکت بین المللی در دنیا و در قیامت هم به آتش قهر الهی گرفتار خواهند شد.

بلایی که مقاومت بر سر اسرائیل آورد

وی با بیان اینکه شاهد صحنه‌هایی از نبرد بین حق و باطل هستیم؛ به گفته صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه نیروهای مقاومت سر کودکان اسرائیلی را بریده‌اند، اشاره و اضافه کرد: علی رقم تهمتی که جریانات تبلیغاتی اسرائیل به نیروهای مبارز مقاومت زدند و مدعی هستند که بمباران اسرائیل تا نابودی کامل غزه ادامه خواهد یافت؛ اما این را بدانند وقتی عملیات غافلگیرانه آغاز شد ۱۱ پایگاه نظامی صهیونیست توسط نیروی مقاومت تسخیر شد، ۲۰ شهرک به تصرف نیروهای مقاومت در آمد، ۴۰ نیروگاه مرزی و پایگاه‌های آنها در اختیار مقاومت قرار گرفت، ۴۰ نفر از نیروهای ویژه اسرائیل در مرزها به هلاکت رسیدند و دیوار حائل ضخیمی که برای آن بیش از یک میلیاد دلار هزینه کرده بودند تخریب شد؛ نیروهای مقاومت آنچنان برخورد کردند که تا ۴۵ کیلومتری غزه نفوذ و به پایگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل وارد شدند.

سالک ادامه داد: کجا سراغ دارید در طول ۷۵ سال اسرائیل هزار نفر کشته داده باشد اما در این عملیات از غیر نظامی‌ها بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر در این مدت به درک واصل شده‌اند و بیش از ۲۰۰ اسیر که شامل چندین فرمانده نظامی ارشد اسرائیل هستند، در اختیار نیروهای مقاومت است؛ نتانیاهو با شنیدن این خبر دیوانه شده و دستور بمباران داد که باید اسرائیلی‌های اسیر کشته شوند؛ تاکنون هم حدود ۱۵ نفر از آنها زیر همین بمباران‌ها کشته شده‌اند.

ایمان، تقوا و توکل سد پولادین در برابر ابرقدرت‌ها

وی با بیان اینکه فلسطین زنده است، به آیه ۱۱ سوره مائده اشاره کرد و افزود: نعمت‌های الهی را به یاد آورید؛ نعمت اسلام، انقلاب، مقام معظم رهبری، نیروهای مقاومت، شهدا و مومنین را در نظر بگیرید؛ گروه و جریانی همه همت و امکانات خود را به میدان آورده تا بر این گروه مومنین بسط قدرت پیدا کرده و حاکم شود؛ خداوند می‌فرماید که این دست استعماری را قطع می‌کنیم اما مومنین باید به سه سلاح مسلط شوند؛ ایمان، تقوا و توکل و این سه کلید واژه سد پولادینی در برابر قدرت‌ها تنظیم می‌کند؛ امروز تجلی انقلاب اسلامی مقاومت فلسطین، لبنان، نیجریه و … در جهان است؛ اینها تشعشعات انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (رضوان الله) است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به دیدار شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه با رهبر معظم انقلاب در ۲۲ مهر ابراز کرد: حرکتی که در فلسطین آغاز شده است منجر به پیروزی کامل فلسطین خواهد شد" این فرموده رهبر انقلاب، امید به آینده و توجه به قله‌های بلند در سطح جهان به جهانیان هشدار می‌دهد که مقاومت پایه‌های میز بیلیارد استکبار را در هم می شکند و بلایی به سر اسرائیل خواهد آورد که به این زودی ها نتواند خود را جمع کند.

وی با بیان اینکه همه سازمان سیا، پنتاگون، موساد، سازمان‌های امنیتی انگلیس، فرانسه و برخی کشورهای خلیج فارس از این عملیات ضربه خورده‌اند؛ اذعان کرد: مگر به این راحتی می‌توانند در برابر این همه دلار و قطع نامه و هزینه‌ها دوام بیاورند؛ آینده ازآن ملتی است که برای اسلام قیام کرده است و "الیس الصبح بقریب"؛ پیروزی در انتظار ملت‌های مسلمان است؛ ملت‌هایی که تمام هستی خود را در برابر طغیان استکبار از دست داده‌اند.

له شدن بیش از ۸۰۰ کودک فلسطینی زیر چکمه‌های اسرائیل

سالک با اشاره به بیانات فرمانده کل قوا که اولین مسئله جهان اسلام را مسئله فلسطین دانسته‌اند، گفت: امروز مسئله اول اسلام ملت‌های مظلومی هستند که زیر چکمه‌های ظالمانه جهان له می‌شوند و از بین می‌روند؛ در این هفته حدود ۸۰۰ کودک فلسطینی کشته شده‌اند؛ زنان و خانواده‌های زیادی کشته شده‌اند اما این خرابی‌ها در غزه پایان دارد و بالاخره کسی که مسئله را جمع می‌کند نیروی مقاومت است.

وی ادامه داد: نتانیاهوی بیچاره به رییس جمهور چین پناه برده چون از مصر و کشورهای اسلامی مایوس شده است؛ نتانیاهو به دنبال این است که چین و ایران واسطه گری کرده تا موضوع را خاتمه دهند اما اینچنین نیست؛ فلسطینیان روی پای خود ایستاده‌اند؛ آنها این عملیات را انجام داده‌اند و ربطی به ایران ندارد، اگرچه ایران حامی مظلومان عالم است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به بیانات امام خمینی که فرمودند هر کجا سنگر مبارزه علیه ظلم و ستم باشد ما در آن سنگر حضور داریم؛ گفت: ما در سنگر مقاومت حضور داریم و ابایی از اینکه به آنها تسلیحات بدهیم نداریم؛ موضوع آینده نجات بیت المقدس است و امیدواریم به زودی در بیت المقدس نماز برپا کنیم.

وی در ادامه و در حضور بزرگان حوزه علمیه اصفهان و سایر روحانیون و مبلغین خاطر نشان کرد: ای امام ما و ای فرمانده کل قوا اعلام آمادگی می‌کنیم که در هر گوشه از جهان در دفاع از اسلام و مظلومان همه ما آماده هستیم؛ اگر در زمان امیرالمومنین مردم زمان به فرمان او عمل نکردند امروز ما می‌گوییم که به فرمان علی زمان خود آماده حرکتیم؛ ملت ما انتظار فرمان دارد؛ اگر ساکت بنشینیم باید منتظر دشمن در پشت درب اتاق‌ها باشیم و عملیات ذلت را تحمل کنیم اما نیروهای مقاومت این ذلت را تبدیل به عزت کردند؛ نیروهای مقاومت با حکمت؛ تدبیر؛ مسلح شدن به سلاح‌های روز و با رعایت همه جوانب اطلاعاتی، امنیتی و طوفان به پاکردند و ما باید آن طوفان را تایید و اسرائیل غاصب را محکوم کنیم.

سالک تاکید کرد: ما جمع شدیم تا از مظلوم دفاع کنیم؛ کدامیک از ما طاقت داریم یک شب را زیر بمباران سپری کنیم؛ مردم مسلمان زیر بمباران‌ها کشته می‌شوند اما در پاسخ به خبرنگاران می‌گویند که برای آنها فلسطین مهم است.

وی ادامه داد: برای ما تکلیف روشن است؛ باید در راستای جهاد تبیین مستندسازی و تبلیغ کرد؛ دشمن به این نتیجه رسیده که دیگر آشوب خیابانی نکند، به مقدسات حمله نکند، قران آتش نزدند تا کفار با مسلمانان زندگی مسالمت آمیز داشته باشند و وقتی در بین مسمانان نفوذ کرد مسیر حرکت خود را تغییر دهد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ماجرای اسارت یک خلبان اسرائیلی توسط نیروهای مقاومت، گفت: تا الان اسرائیل برای نجات اآن خلبان ۱۰۰ ربایش انجام داده است؛ در کشور ما نیز جوانان ما را هم ربوده، دانشمندان هسته‌ای ما را در داخل به شهادت می‌رساند، از اقتدار جمهوری اسلامی و قدرت بازدارندگی ما می ترسد که این قدرت به پشتوانه مردم پشت سر مقام معظم رهبری ایجاد شده است.

وی اذعان کرد: حدود هشت روایت هست که ترسیم می‌کند یهود از غرب به شرق می‌آید؛ حملاتی انجام می‌دهد؛ پس از آن لشکر اسلام تشکیل می‌شود و این لشکراز مسیر کربلا به قدس حرکت کرده و بیت المقدس را آزاد می‌کند؛ لشکر اسلام در این جنگ نیابتی تشکیل شده است؛ لشکر ما در افغانستان، پاکستان، لبنان، فلسطین، یمن و حتی شیعیان عربستان حول محور ولایت شکل گرفته و روز به روز تقویت خواهد شد.

سالک تاکیدکرد: رسالت امروز ما تبیین مظلومیت فلسطین، افشاگری جنابات صهیونیست بین المللی، ایستادگی و وحدت کلمه، تشکیل سد واحد پولادین در برابر باطل جهانی، امیدبخشی به توده جامعه، حمایت از مظلومان و محرومان عالم است که مسئولیت بزرگی است.

وی خاطر نشان کرد: باید دشمن را رصد کرده و به موقع در میدان باشیم؛ همینطور که امروز چنین جمعیتی برای ادای وظیفه در دفاع از مردم فلسطین در این مدرسه علمیه جمع شده‌ایم؛ آمادگی خود را در رکاب رهبر معظم انقلاب در مسیر مقابله با اسرائیل اعلام می‌کنیم چرا که به فرموده امام اسرائیل باید از جغرافیای زمین محو شود؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که اسرائیل ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید و این یک واقعیت است.

شایان ذکر است در این تجمع، حاضران شعارهای "خامنه ای رهبر است وارث پیغمبر است"، "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"، "ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده" سر دادند و انتظار خود را در خصوص فرمان جهاد رهبری اعلام کردند.

کد خبر 696002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.