اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با اشاره به سفر رهبر انقلاب به این استان در سال ۹۰، گفت: ۹۶ درصد از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن نوروزی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری و روند انجام مصوبات این سفر، امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه _در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سفر برای استان کرمانشاه دستاوردهای خوبی به لحاظ زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و معنوی داشته و مصوبات اجرای این سفر تاکنون بیش از ۹۶ درصد بوده است.

وی افزود: چهار درصد از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه به دلیل اهمیت و بزرگی پروژه و بروز موانع حین ساخت با تأخیر در عملیاتی شدن مواجه شده‌اند، اما به‌طور کلی از سال ۱۳۹۰ تاکنون مصوبات دیگری به مجموعه مصوبات سفر رهبری اضافه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه در زمان بعد از جنگ دوره بازسازی به لحاظ زیرساختی آسیب‌های زیادی دیده بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ رشد جمعیت از سال ۹۰ تا ۹۵ در کشور ۱.۲۴ درصد بود، اما این نرخ سالانه در استان کرمانشاه تنها ۰.۰۷ درصد بود.

وی ادامه داد: در پی عقب‌ماندگی‌های استان کرمانشاه به لحاظ جمعیتی، عمده دلیل رشد نداشتن جمعیت این استان علاوه بر زاد و ولد پایین، افزایش میزان مهاجرت‌ها به دلیل توسعه‌نیافتگی‌های آن بود که از سال ۹۰ تا ۹۴ استان کرمانشاه سالانه ۳۴ هزار نفر منفی خالص مهاجرت انجام می‌شد و میزان مهاجرت‌ها بیشتر از ورودی‌ها بود.

نوروزی سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ را برای استان کرمانشاه الزامی و نیاز جدی دانست و تاکید کرد: با توجه به وضعیت نابسامان استان کرمانشاه به لحاظ ضعف‌های موجود، این سفر نیازی بود تا در پی آن هزار و ۱۹۳ پروژه برای کرمانشاه مصوب شود و استان مسیر رشد و توسعه را در پیش بگیرد.

وی با اشاره به افزایش مصوبات سفر در سال‌های بعدی خاطرنشان کرد: با اضافه شدن مصوباتی که سال‌های بعد به واسطه بازررسی‌هایی که از سوی دفتر مقام معظم رهبری انجام می‌شد، هم‌اکنون دو هزار و ۲۵۹ پروژه در استان پیرو مصوبات سفر رهبری ثبت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون سه دوره بازرسی از سوی حوزه مدیریت دفتر رهبر معظم انقلاب برای پیگیری روند اجرای مصوبات در استان کرمانشاه انجام شده و با اعزام نمایندگان ایشان علاوه بر نظارت بر پروژه‌ها مصوب شده است در سفر مقام معظم رهبری در صورت نیاز پروژه‌های کمبودی و مورد نیاز را اضافه کنند.

وی اضافه کرد: در آخرین بازرسی و اعزام نمایندگان از سوی دفتر پیگیری مقام معظم رهبری که خردادماه سال جاری انجام شد، ۱۱ پروژه با مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان به پروژه‌های قبلی اضافه شد.

کد خبر 695991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.