افغانستان کمتر از ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ بار لرزید

کمتر از ۲۴ ساعت گذشته افغانستان ۳۳ بار دیگر لرزید که بزرگترین زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.‌

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمین‌لرزه‌ای روز شنبه، پانزدهم مهرماه حدود ۴۰ کیلومتری شمال غرب شهر هرات و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد، این زمین‌لرزه در ترکمنستان و ازبکستان نیز احساس شد، همچنین این لرزه‌ها در برخی مناطق ایران هم احساس شده است.

بر اساس اطلاعات اولیه بزرگی نخستین زلزله افغانستان متفاوت بوده است، در حالی که مرکز زمین‌شناسی آمریکا شدت این زلزله را ۶.۳ ریشتر اعلام کرده اما «مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان» اعلام کرد که بنا بر داده‌های اولیه، بزرگی زلزله ۶.۲ ریشتر بوده، هرچند در به‌روزرسانی داده‌ها، بزرگی آن به ۵.۶ ریشتر کاهش یافته است، در عین حال منابع خبری منطقه‌ای نیز بزرگی این زلزله را ۶.۲ ریشتر اعلام کردند که با چندین پیش‌لرزه و چند پس‌لرزه نسبتاً شدید همراه بوده است.

از ساعت ۱۲:۳۰ روز گذشته _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ تا زمان انتشار این خبر، شهرهای مختلف افغانستان ۳۳ بار دیگر در مقیاس‌های مختلف لرزیده که بزرگ‌ترین آن زلزله ۶.۴ ریشتری در هرات افغانستان بوده است.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری، ساعت ۰۷:۰۵ امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ هرات افغانستان را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزاند؛ این زلزله ۳۴ کیلومتری Herat افغانستان، ۳۶ کیلومتری Zendejan افغانستان و ۴۱ کیلومتری Qarabag افغانستان رخ داده است؛ موقعیت این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۴.۶۰۴ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۶۱.۹۷۲ درجه شرقی بوده است.

همچنین زمین‌لرزه ۳.۵ ریشتری، ساعت ۱۲:۴۲ روز گذشته _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ Zendejan افغانستان را در عمق شش کیلومتری زمین لرزاند؛ این زلزله ۲۳ کیلومتری Zendejan افغانستان، ۳۳ کیلومتری Gurian افغانستان و ۴۳ کیلومتری Qarabag افغانستان رخ داده است، موقعیت این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۴.۵۴۳ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۶۱.۷۳۱ درجه شرقی بوده است.

کد خبر 695988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.