ضرب‌الاجل حزب‌الله‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه همشهری در صفحه نخست امروز خود با تیتر «محکوم به نابودی‌» نوشت: در حالی‌که تصاویر دلخراش از حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کشتار غیرنظامیان خاصه زنان و کودکان دل جامعه جهانی را به درد آورده است، رهبر معظم انقلاب در دیدار با شیخ ابراهیم زکزاکی گزاره مهمی درباره این نبرد بیان فرمودند. ایشان تاکید کردند: «بخش دیگری از این قضایا نشان‌دهنده قدرت باورنکردنی اسلام در فلسطین است و با لطف و عنایت خداوند متعال این حرکتی که در فلسطین آغاز شده است، به پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد.» همین جمله بارقه‌های امید را در دل آزادی خواهان جهان و حامیان فلسطین روشن کرد.

ضرب‌الاجل حزب‌الله‌

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ضرب‌الاجل حزب‌الله‌» نوشت: «جنایت را متوقف کنید، شاید چند ساعت دیگر دیر باشد!» این صحبت‌های حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری خود در لبنان است که یک پاسخ رسمی به رژیم صهیونیستی و آمریکاست که در صورت حمله زمینی اسرائیل به نواره غزه، همچنین ادامه حملات به غیرنظامیان برای کوچاندن مردم این باریکه به مصر، «ساعت صفر» عملیات بزرگ مقاومت آغاز خواهد شد.

روز گذشته حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری خود با خبرنگاران لبنانی به نکات بسیار مهمی اشاره کرد که مجموع سخنرانی او نشان می‌دهد مقاومت در بالاترین سطح آمادگی برای عملیات مجدد علیه اسرائیل در صورت حمله زمینی به غزه قرار دارد؛ عملیاتی که ساعت صفر سردرگمی اسرائیل را نزدیک می‌کند و کاملاً ورق جنگ به سود محور مقاومت خواهد شد.

 امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به دیدار اخیرش با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: در این دیدار در جریان آخرین تحولات میدانی مقاومت در غزه و جنوب لبنان قرار گرفتم.

وی ادامه داد: همه جهانیان می‌دانند سیدحسن نصرالله مرد عمل است.

وی با اشاره به نقش مهم و مؤثر سیدحسن نصرالله در طول سال‌های گذشته در ارتباط با موضوع لبنان و منطقه گفت: آنچه سیدحسن نصرالله به آن می‌اندیشد، امنیت لبنان، امنیت منطقه و ایجاد آینده امنیتی پایدار در منطقه است، حزب‌الله لبنان با در نظر گرفتن جمیع جهات به حمایت و اقدام خود به شکل مقتضی عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: روش سیدحسن نصرالله این است که اقدام می‌کند و بعد توضیح می‌دهد و افکار عمومی را در جریان آنچه گذشت، قرار می‌دهد. وی با بیان اینکه هنوز فلسطین برای مقاومت و نشان دادن مقاومت قوی و پایدار از توانمندی بالایی در منطقه برخوردار است، گفت: با توجه به سناریوهای پیش روی حزب‌الله لبنان هرگونه اقدامی از سوی آن یک زلزله بزرگ برای صهیونیست‌ها خواهد بود.

ضرب‌الاجل حزب‌الله‌

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «عملیات عظیم طوفان‌الاقصی؛ پاسخ به سه پرسش اساسی‌» نوشت: عملیات عظیم و بی‌سابقه طوفان‌الاقصی به معنای واقعی و کامل کلمه، چندین اساس رژیم غاصب صهیونیستی را منهدم و از این پس آن را با چندین ابتلای ویرانگر مواجه خواهد کرد. در عین حال این موضوع سوالاتی را هم پدید آورده است و به پاسخ نیاز دارد:

۱- با توجه به حجم عظیم خسارات و تلفاتی که این روزها رژیم غاصب و وحشی اسرائیل علیه منطقه کوچک و بسته غزه پدید آورده و فعلاً افقی برای پایان یافتن آن وجود ندارد، اقدام طرف فلسطینی به عملیات طوفان‌الاقصی چه مقدار با منطق و مصالح مردم بی‌دفاع فلسطین و به‌خصوص ساکنان غزه انطباق دارد آیا ضرر آن بیش از نفع آن نیست؟

پاسخ به این سوال مستلزم طرح یک سوال اساسی دیگر و پاسخ به آن است؛ آیا فلسطینی‌ها و نیز ساکنان غزه تا پیش از عملیات طوفان‌الاقصی در معرض چنین تهاجماتی بوده‌اند یا خیر؟ اگر پاسخ این سوال منفی باشد، طرح سوال اول منطقی است. در این‌جا مردمی که در آرامش بوده‌اند اینک در معرض بمباران سنگین رژیم غاصب قرار گرفته‌اند. اما اگر مرور تحولات بیش از ۷۵ سال گذشته و به‌خصوص تحولات یک تا دو دهه اخیر می‌گوید بدون عملیات تهاجمی فلسطینی‌ها هم، مردم این سرزمین در معرض همین هجوم‌ها بوده‌اند و هزاران نفر شهید داده‌اند و هزاران خانه آنان ویران شده است، آن وقت پاسخ سوال اول این است که چه با این نوع عملیات و چه بدون این عملیات‌ها، رژیم صهیونیستی دست به کشتار وسیع مردم و تخریب منازل زده و می‌زند.

بنابراین خود عملیات طوفان‌الاقصی به‌صورت ابتدا به ساکن، منشأ کشتار فلسطینی‌ها و انهدام منازل آنان نیست. مثلاً در جریان جنگ ۱۱ روزه سال ۱۳۹۳ ش / ۲۰۱۴ م، رژیم صهیونیستی به جرم دفاع فلسطینی‌ها از خودشان در برابر تجاوزات اسرائیل، به‌مدت دو هفته منطقه غزه را زیر بمباران گرفت، بیش از ۹۰۰۰ منزل ساکنان غزه به همراه ۱۳۰ مدرسه، ۲۴ ساختمان پزشکی و سه مجموعه نگهداری اطفال و معلولان وابسته به سازمان ملل را ویران کرد و بیش از ۲۰۰۰ نفر از مردم غزه را به شهادت رساند و چندین برابر آن را مجروح نمود و پس از آن هم محاصره این منطقه که از سال ۱۳۸۸/ ۲۰۰۹ شروع کرده بود را تشدید نمود. این تحلیل نیست، خبر است.

ضرب‌الاجل حزب‌الله‌

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ساعت صفر دست مقاومت است» نوشت: وزیر خارجه ایران پس از دیدار با مقامات عراقی و سوری، طی سفر به لبنان با شماری از مقامات این کشور و دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرد. سیدحسن نصرالله در پی رایزنی‌های طرفین درباره عملیات طوفان الاقصی به صراحت از موقعیت ممتاز مقاومت سخن گفت و یادآور شد که همه سناریوها برای «ساعت صفر» آماده است.

حسین امیرعبداللهیان هم که بر لزوم اقدام برای متوقف کردن جنایات صهیونیست‌ها تأکید کرده بود، روز شنبه در جریان کنفرانسی خبری تأکید کرد که مقاومت از انسجام خوبی برخوردار است و در صورت کوتاهی جامعه جهانی، دست آن‌ها روی ماشه است.

امیرعبداللهیان که بعدازظهر شنبه، بیروت را به مقصد دوحه ترک کرد، در جریان سفر به شماری از کشورهای منطقه و طی دیدار با سیدحسن نصرالله و رایزنی درباره تحولات کنونی، با اشاره ویژه به عملیات طوفان الاقصی به توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و رایزنی با کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی و پیگیری تشکیل جلسه اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی پرداخت. طرفین با محکوم کردن حمایت یک‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی از تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین و تجلیل از حمایت‌های گسترده مردمی از مقاومت فلسطینی در اقصی‌نقاط جهان، بر ضرورت وحدت و انسجام ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و آزادی‌خواهان جهان و اقدام فوری و هماهنگ برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

سیدحسن نصرالله گفت: «امروز وضعیت مقاومت عالی است و همه سناریوها کاملاً آماده است.»

ضرب‌الاجل حزب‌الله‌

روزنامه فرهیختگان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «با ورود زمینی، صهیونیست‌ها تلفات زیادی می‌دهند» نوشت: روز گذشته خبری مبنی‌بر این منتشر شد که ارتش رژیم‌صهیونیستی پس از اینکه از مردم غزه درخواست کرده بود از جنوب غزه خارج شوند، تنها سه دقیقه بعد، جنوب غزه را بمباران کرد و سه کاروان از مردم جنگ‌زده غزه به شهادت رسیدند. دقیقاً امروز نهمین روز از طوفان الاقصی است. ۹ روز گذشته، جهان در بهت و حیرت تصمیم حماس برای حمله به اسرائیل بود. آن‌گونه که از تعداد کشته‌شده‌های اسرائیلی و تعداد مفقودان این رژیم پیداست، رژیم‌صهیونیستی از این حمله حماس غافلگیر شده بود و کمتر انتظار داشت که خشم فرو خورده این سال‌ها به یکباره به شکل موشک‌های حماس بر سرش آوار شود.

منصور براتی، کارشناس امور بین‌الملل و اسرائیل‌شناس معتقد است نشانه‌هایی وجود دارد که می‌توانیم بگوییم این حمله حماس، اسرائیلی‌ها را در روزهای اول غافلگیر و بهت‌زده کرد. این اسرائیل‌شناس و کارشناس امور بین‌الملل می‌گوید: «حتی اگر در ادامه جنگ شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که اسرائیلی‌ها نتیجه جنگ را به‌نفع خودشان رقم بزنند، باز هم می‌توانیم بگوییم که در ابتدای این حمله اسرائیلی‌ها غافلگیر شدند. چند دلیل برای غافلگیری اسرائیلی‌ها وجود دارد. در درجه اول، میزان تلفات اسرائیلی‌ها بسیار زیاد است. ۱۵۰۰ اسرائیلی تاکنون کشته شده‌اند. ۳۵۰۰ نفر زخمی و نزدیک به ۲۰۰ اسیر دارند. از این تعداد تلفات و زخمی‌ها حتی می‌توانیم بگوییم که اسرائیلی‌ها خودشان در دام خودشان نیز افتاده‌اند. همچنین دلیل دوم این است؛ نوع اظهارات مقامات اسرائیلی که از روز شنبه در حال گفت‌وگو درباره وضعیت جنگ هستند، خود آن هم نشان‌دهنده یک نوع بهت، شک و غافلگیری است.

ضرب‌الاجل حزب‌الله‌

کد خبر 695933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.