احداث مینی‌پارک‌های ترافیک برای کودکان و نوجوانان قزوینی

عضو شورای اسلامی شهر قزوین از احداث مینی‌پارک‌های ترافیکی با مساحت‌ هزار تا دوهزار مترمربع برای آموزش ترافیکی کودکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهری‌السادات تقوی امروز _شنبه بیست و دوم مهرماه_ در سمینار تخصصی الزامات طراحی شهر دوستدار کودک، اظهار کرد: شهر قزوین به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک شناخته شده و تمهیداتی در دستور کار معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری قزوین قرار گرفته است.

وی افزود: فضای ویژه برای مادران و کودکان در فضاهای عمومی مانند بوستان‌ها و ترمینال‌های مسافربری در نظر گرفته شده و در فضاهای شهری جدید نیز اتاق مادر و کودک تعبیه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سعدالسلطنه فضای تاریخی است و خانواده‌ها برای بازدید یا خرید مراجعه دارند، در سرای سعدالسلطنه قزوین مجموعه ویژه مادر و کودک در نظر گرفته شده است.

وی گفت: فضای مادر و کودک، فضای بازی، موزه کودکان و نمایش اسباب بازی‌های قدیمی در این مجموعه تاریخی راه‌اندازی خواهد شد.

تقوی با تاکید بر لزوم احداث مینی‌پارک‌های ترافیک در شهر قزوین، گفت: یکی از پیشنهاداتی که در راستای شهر دوستدار کودک مطرح است احداث مینی‌پارک‌های ترافیکی با مساحت هزار تا دوهزار مترمربع است تا کودکان بتوانند آموزش ترافیکی ببینند بنابراین اجرای آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر 695890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.