رفع تصرف ۲۹ هکتار از اراضی ملی شهرستان بویراحمد

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری ۲۹ هکتار از اراضی ملی بویراحمد رفع تصرف شد.

سید حسین رضوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۲۵ مورد رفع تصرف غیرقانونی از ۲۹ هکتار از اراضی منابع ملی در شهرستان بویراحمد ثبت شده‌است.

وی افزود: ۱۵ تن هیزم بلوط قاچاق در شش ماهه نخست امسال کشف و ضبط شده‌است که در یک مورد و در منطقه لوداب شش تن چوب هیزم قاچاق از یک کامیون کشف و ضبط شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، گفت: ۳۰ دستگاه خودروی حامل زغال قاچاق توقیف شد که از این خودروها ۷۰۰ کیلوگرم زغال بلوط و ۵۵۰ کیلوگرم زغال کبابی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: ۱۰ کوره زغالی در شش ماهه نخست امسال تخریب شد و تعداد شش دستگاه اره برقی از متخلفان در شهرستان بویراحمد کشف و ضبط شد.

رضوی خاطرنشان کرد: ۲۲ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در منطقه سیلاب و کلوار جهت جلوگیری از تخریب منابع طبیعی تحویل مردم منطقه شد.

وی افزود: بویراحمد دارای ۴۷۲ هزار هکتار مساحت است که ۲۸۷ هزار از این مساحت را اراضی جنگلی تشکیل می‌دهد که حفاظت از این اراضی توسط ۱۶ نیرو انجام می‌شود.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، گفت: برای حفاظت از اراضی تحت پوشش این اداره به ۲۵ نیروی حفاظتی نیاز است.

وی افزود: میزان آتش‌سوزی در اراضی شهرستان بویراحمد کاهش چشمگیری داشت و ۷۵ فقره آتش‌سوزی در ۸۰ هکتار از اراضی این شهرستان ثبت شده‌است.

کد خبر 695866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.