امواج بارشی کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: از بعدازظهر روز یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه شاهد عبور امواج بارشی از سطح منطقه هستیم که سبب بارش‌های پراکنده، رعدوبرق، وزش باد شدید و کاهش دمای روزانه می‌شود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی در طول امروز در ساعات بعدازظهر در نیمه شمالی استان افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه با توجه با افزایش ناپایداری جو و عبور امواجی از سطوح میانی در برخی ساعات افزایش ابر وزش باد و در پاره‌ای از نقاط استان به خصوص نیمه شمالی رگبار باران و رعد و برق خواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: برای روز دوشنبه سرعت وزش باد شدید و قابل توجه خواهد بود و امکان خسارت به سازه‌های موقت و کم استحکام وجود دارد.

وی گفت: هوای استان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نسبتاً پایدار خواهد بود و در این مدت کاهش محسوس دماهای شبانه و صبحگاهی خواهیم داشت.

پناهی خاطرنشان کرد: برای صبح سه‌شنبه شرایط تشکیل گردوخاک در عراق و سوریه وجود دارد و احتمال اینکه بخشی از آن وارد استان شود، دور از انتظار نیست.

کد خبر 695861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.