اجرای ۱۹ پروژه بزرگ راهسازی شهرستان‌های سردسیری کهگیلویه و بویراحمد

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، از اجرای ۱۹ پروژه مهم در حوزه راهسازی این سه شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی روشنفکر امروز _شنبه، بیست و دوم مهرماه_ در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: از سال ۹۹ تاکنون ۳۰ پروژه در حوزه راه و شهرسازی برگزار شده‌است و در این حوزه ۱۹ پروژه با اعتبار اولیه بالغ بر هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان در دست اقدام است.

وی افزود: قریب به هزار و ۸۰۰ متر ابنیه پل و هزار و ۵۶۰ متر تونل در این پروژه‌های راه و شهرسازی در دست اقدام احداث می‌شود.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، گفت: هزینه اجرای مسیرهای ارتباطی و جاده‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد تفاوت زیادی با مناطق گرمسیری و کویری دارد.

وی تصریح کرد: مسیر ارتباطی پاتاوه به دهدشت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راهسازی استان و کشور نقش به‌سزایی بر توسعه و حمل و نقل جاده‌ای منطقه دارد.

روشنفکر خاطرنشان کرد: با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده در مدت سه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان به مسیر ارتباطی پاتاوه به دهدشت تزریق شد و قریب به ۲۵ کیلومتر از این مسیر از سال ۹۹ به بعد احداث شده‌است.

وی با اشاره به اینکه هزینه انجام عملیات اجرایی در بخش‌های مختلف به ویژه پروژه‌های عمرانی نسبت به چند سال گذشته با وجود تورم موجود، بسیار سنگین است، گفت: اگر در ادوار گذشته و با فروش نجومی نفت برخی از پروژه‌ها مدیریت می‌شد هزینه آن زمان پنج درصد هزینه فعلی بود.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، به پروژه‌های مهم عمرانی در حوزه راه و شهرسازی در استان گریزی زد و افزود: از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به مسیر سورمق_اقلید_یاسوج، بزرگراه شیراز به یاسوج، مسیر یاسوج به سی‌سخت و احداث باند دوم مسیر بابامیدان_ یاسوج سمیرم اشاره کرد.

وی افزود: تکمیل محور بابامیدان یاسوج سمیرم، احداث پل رودخانه مهریان و اتصال به پل اول بنسنجان به طول ۱۰۰ متر، احداث پل بزرگ تنگ سریز در محور یاسوج به طول ۱۵۰ متر، احداث بزرگراه یاسوج_ سپیدان و کمربندی یاسوج با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان، تکمیل پل سوم ورودی رودخانه بشار احداث تقاطع غیرهم‌سطح و پل تقاطع سه راهی مهریان واقع در ابتدای محوری یاسوج به اقلید، از دیگر پروژه‌های مهم حوزه راه و شهرسازی در شهرستان بویراحمد است.

روشنفکر گفت: احداث راه اصلی باغچه سادات_ سرفاریاب احداث راه اصلی یاسوج به سی‌سخت و احداث تونل شماره یک و دو در این محور با اعتبار اولیه با اعتبار اولیه ۱۹۳ میلیارد تومان، احداث پل کِلو در سی‌سخت با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان و به طول ۳۲۸ متر از جمله مهم‌ترین پروژه‌های راهسازی در شهرستان دنا است.

وی به اختصاص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان گریزی زد و افزود: در سفر اول ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۰۰ میلیارد تومان جهت احداث، بهسازی، آسفالت و تکمیل پل‌ها و جاده‌های روستایی برای کل استان اختصاص داده‌شد.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، گفت: در سفر اول مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان جهت اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز استان، ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پل سوم بشار، ۵۰ میلیارد تومان جهت تعریض محور یاسوج به شیراز، ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تعریض محور _ یاسوج سمیرم، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ایمن‌سازی تقاطع تنگ مهریان و ۱۰۰ میلیارد تومان جهت بهسازی محور سپیدان باغچه سادات سرفاریاب اختصاص داده شد.

وی گفت: در سفر دوم ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌های شهرستان بویراحمد اختصاص یافت که شامل ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث پل بنسنجان، ۱۰ میلیارد تومان جهت تکمیل فرودگاه یاسوج، ۴۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پل سوم بشار یاسوج اختصاص یافت.

روشنفکر در حوزه مسکن در شهرستان بویراحمد چهار سایت مسکن ملی ۱۶۰ واحد در سایت جهاد، ۱۹۵ واحد در سایت ارم، ۱۴۸ واحد در سایت محمودآباد، پی‌سازی و ۱۹۲ واحد در سایت خیابان تختی قرارداد منعقد شده‌است و به زودی به مرحله اجرا خواهد رفت.

وی افزود: در یاسوج با مشکل زمین مواجه هستیم و جهت رفع این مشکل در منطقه سروک توافقی صورت گرفته که اگر نهایی شود نه تا ۱۰ هزار واحد مسکن این منطقه اجرا می‌شود.

کد خبر 695856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.