عرصه‌ای برای ایده تا تولید محصولات فرهنگی

دبیر علمی جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص) گفت: در مسیر اجرای جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص)، ایده‌ها را به محصول تبدیل می‌کنیم و امید است در اختتامیه آن به استفاده از ایده‌ها، خدمات یا محصولات برسیم.

قاسم صادقی‌بجستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره جزئیات برگزاری جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص) اظهار کرد: رشد، توسعه نوآوری و خلاقیت در محصولات فرهنگی است که در این راستا تمام جشنواره را ذیل نیازهای آستان قدس رضوی تعریف و اهداف آن را در پنج محور توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی، خدمت رضوی، ادب حضور، وقف و نذر و سوغات فرهنگی برای زائر مطرح کردیم.

وی افزود: افرادی که در حوزه‌های فناوری و در زمینه‌های مختلف از جمله بازی‌های ویدئویی، انیمیشن، مد و پوشاک، سوغات زائر، هنرهای دیداری و شنیداری ایده یا محصول دارند، امکان شرکت در این فراخوان از طریق ارسال یک ویدئوی پنج دقیقه‌ای در وبگاه جشنواره برای آن‌ها فراهم است که در ادامه نیز با برگزیدگان تماس گرفته می‌شود و ادامه کار را خواهیم داشت.

دبیر علمی جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص) با اشاره به برگزاری این جشنواره در سطح ملی ادامه داد: با توجه به این امر در کلان‌شهرهایی مانند تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و شهر قم به خاطر موقعیت خاص آن‌ها بعضی رویدادها از جمله رویداد ۱۵ آبان‌ماه قم را تعریف کردیم.

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: پس از اتمام جشنواره تلاش می‌کنیم برگزیدگان آن را به بخش‌های مختلف در محورهای مذکور که اعلام نیاز کرده‌اند وصل و ایده‌های آن‌ها را به محصول تبدیل کنیم.

صادقی‌بجستانی با یادآوری اینکه در این جشنواره ایده، محصول و خدمت می‌پذیریم، خاطرنشان کرد: در این مسیر ممکن است یک نفر فقط ایده داشته باشد که آن را به محصول تبدیل می‌کنیم و در این راستا امید است در اختتامیه جشنواره به بعضی از ایده‌ها، خدمات یا محصولات قابل استفاده برسیم تا آستان قدس رضوی مصرف‌کننده نهایی آن‌ها باشد.

عرصه‌ای برای ایده تا تولید محصولات فرهنگی

وی خاطرنشان کرد: با نهادهای مختلف از جمله معاونت علمی فناوری، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان حامیان اصلی جشنواره هستند، به مذاکره پرداختیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در خصوص جوایز این جشنواره تصریح کرد: جوایز مادی برای طرح‌های سطح یک هشت سکه تمام بهار آزادی، سطح دو پنج سکه تمام بهار آزادی و سطح سه هم سه سکه تمام بهار آزادی و جوایز معنوی نیز استفاده کردن از تسهیلات بانکی بلندمدت با دوره تنفس کافی مختلف است.

وی اظهار کرد: آستان قدس رضوی نیز خریدار اصلی محصولات است و در این راستا ۱۰ هزار محصول سطح یک را برای آستان نیاز داریم البته با مذاکراتی که با حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم این اعداد افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 695839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.