ایران بیست‌ویکمین اقتصاد بزرگ دنیا شد

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی ایران در اکتبر ۲۰۲۳ به هزار و ۷۳۰ میلیارد دلار رسیده که ایران را در جایگاه بیست‌ویکمین اقتصاد برتر دنیا قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود میزان تولید ناخالص داخلی ۱۹۴ کشور جهان از جمله ایران در اکتبر ۲۰۲۳ را اعلام کرد. آن‌طور که در این گزارش آمده است، تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در اکتبر ۲۰۲۳ به هزار و ۷۳۰ میلیارد دلار رسیده که نسبت به رقم هزار و ۶۲۰ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲، ۱۱۰ میلیارد دلار افزایش داشته است.

ایران با تولید ناخالص داخلی هزار و ۷۳۰ میلیارد دلاری در اکتبر ۲۰۲۳ در جایگاه بیست‌ویکمین قدرت اقتصاد بزرگ دنیا ایستاده که بالاتر از کشورهایی همچون تایوان، پاکستان، تایلند و بنگلادش است.

ایران بیست‌ویکمین اقتصاد بزرگ دنیا شد

بر این اساس اقتصاد ایران برتر از ۱۷۳ کشور دیگر دنیا بوده و فقط تولید ناخالص داخلی ۲۰ کشور نسبت به ایران در اکتبر ۲۰۲۳ بیشتر بوده و این در حالی است که ایران در معرض شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد.

ارتقای رتبه ایران در رده‌بندی اقتصادهای بزرگ دنیا

تایوان که اکنون بیست‌ودومین اقتصاد برتر دنیا است، در سال ۲۰۲۲ به تولید ناخالص داخلی هزار و ۶۱۲ میلیارد دلار رسیده و در رتبه پایین‌تر از ایران ایستاده است، از دیگر کشورهایی که اقتصاد کوچک‌تری نسبت به ایران دارند نیز می‌توان به هلند، آرژانتین، مالزی، آفریقای جنوبی، امارات، سوئد، اتریش و الجزایر اشاره کرد.

چین بزرگترین اقتصاد دنیا شد

تولید ناخالص داخلی چین در این گزارش ۳۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد دلار بوده که این کشور را به بزرگترین اقتصاد دنیا در سال ۲۰۲۳ تبدیل کرده است، آمریکا نیز با اقتصاد ۲۶ هزار ۹۵ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار گرفته و هند با ۱۳ هزار و ۱۲ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد.

در رتبه‌های چهارم تا دهم برترین اقتصادهای دنیا نیز به ترتیب، ژاپن، آلمان، روسیه، اندونزی، برزیل، انگلیس و فرانسه قرار گرفته‌اند.

ایران بیست‌ویکمین اقتصاد بزرگ دنیا شد

کوچک‌ترین اقتصاد دنیا

کوچک‌ترین اقتصاد دنیا در اکتبر ۲۰۲۳ کشور کوچک «توالو» است که تولید ناخالص داخلی آن در این بازه زمانی ۶۰ میلیون دلار بوده است.

کد خبر 695825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.