رتبه نخست گمرکات استان کرمانشاه در صادرات کالا به عراق

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به آمار شش‌ماهه صادرات استان گفت: گمرکات استان کرمانشاه در رتبه نخست صادرات کالا به عراق ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری میزان سه میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۷۳۴ دلار کالای صادراتی به وزن ۹ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۳۷۱ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت پذیرفته است.

وی افزود: از مجموع صادرات کشور گمرکات استان کرمانشاه با صادرات یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون ۹۰۱ هزار و ۵۲۱ دلار به وزن سه میلیون و ۵۱۸ هزار و ۱۹۴ تن بیشترین مقدار آن را به لحاظ حیث وزن و چه از نظر ارزش در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از میزان صادرات زمینی کالا در شش‌ماهه ابتدای سال جاری ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانست سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۸ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

عباس‌زاده به سهم صادرات دیگر گمرکات استان کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۴۷۶ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۸۱۹ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۴۲۰ تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و گمرک خسروی با صادرات ۳۷۵ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۲۸ دلار کالا به وزن ۹۳۸ هزار و ۵۴۷ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی ادامه داد: سهم صادرات گمرک سومار به عراق نیز ۳۶۲ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۵۴۱ دلار کالا به وزن ۸۰۵ هزار و ۸۱۰ تن عنوان شده است.

مدیر کل گمرک کرمانشاه با تاکید بر سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق گفت: این دو مرز به ترتیب ۱۷۲ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۵۴ دلار به وزن ۳۲۸ هزار و ۱۹۴ تن و ۱۷ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۸۷۹ دلار به وزن ۱۴۸ هزار و ۲۲۳ تن بوده است.

عباس‌زاده با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه اضافه کرد: میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف بوده است.

کد خبر 695813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.