بهره‌برداری از ۱۱ پروژه کلان در سفر رئیس‌جمهور به کردستان

استاندار کردستان گفت: ۱۱ پروژه کلان در سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسد که پروژه اصلی افتتاح راه‌آهن سنندج - همدان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در دنیا منفور است و نظامی که رسماً در مقابل این رژیم غاصب ایستاده و از نیروهای فلسطینی حمایت کرده، نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که همواره صادقانه پای کار بوده است.

وی افزود: مبارزه با طاغوت معادل اعتصام به حبل‌الله است و امروز هیچ مظهری روشن‌تر از رژیم غاصب به عنوان طاغوت زمان نیست و ما به مبارزه و دشمنی با طاغوت افتخار می‌کنیم.

استاندار کردستان ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها تاکنون ۲ هزار نفر در غزه شهید و بیش از هشت هزار نفر زخمی و مجروح شده‌اند که حدود ۸۰۰ نفر از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و این جنایت رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: ان‌شاالله وعده الهی برای نابودی نظام کفر محقق شود و ما پیروزی نهایی ملت مظلوم فلسطین را جشن خواهیم گرفت.

زارعی کوشا در ادامه به جشن‌های ایام ربیع‌الاول در استان کردستان اشاره کرد و گفت: مردم ما در این ماه حماسه آفریدند و برگزاری جشن‌های ماه ربیع‌الاول بازتاب بسیار خوبی در کشور داشت و این استان به خوبی برجسته شد.

وی اضافه کرد: حدود پنج الی شش ساعت برنامه زنده جشن امت احمد از شبکه‌های سراسری بدون هیچ‌گونه مشکلی پخش شد و خیالات باطل دشمنان را که فکر می‌کردند جشن مردم به آشوب کشیده شود، نقش بر آب شد.

سفر رئیس‌جمهور به کردستان در هفته‌های آتی

استاندار کردستان گفت: استان کردستان طی هفته‌های آتی میزبان رئیس‌جمهور و هیئت دولت خواهد بود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای این سفر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۱۱ پروژه کلان در سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسد که پروژه اصلی افتتاح راه‌آهن سنندج - همدان خواهد بود.

زارعی کوشا اضافه کرد: اگرچه در دور اول سفرهای رئیس‌جمهور جزو استان‌های آخر بودیم اما در جذب و تخصیص اعتبارات رتبه اول کشور را کسب کردیم.

بهره‌برداری از ۱۱ پروژه کلان در سفر رئیس‌جمهور به کردستان

وی در مورد دستورکارهای این جلسه که به بحث تسهیلات تبصره ۱۸ و ایجاد زنجیره ارزش و تولید در استان اختصاص داشت، گفت: حوزه عمرانی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از هم‌اکنون پیگیر شوند که اعتبارات در زمان خود جذب و هزینه شود.

استاندار کردستان اضافه کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ محرکی خوبی برای حوزه اقتصادی استان است که از مدیران دستگاه‌ها نیز انتظار داریم در این زمینه به صورت کارشناسی طرح‌ها را به بانک‌های عامل معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: جهش در تولید گوشت قرمز و برند شدن فرش کردستان در راستای ایجاد زنجیره ارزش این دو محصول در استان امری ضروری است که باید با جدیت دنبال شود.

ضرورت راه‌اندازی زنجیره‌های ارزش و تولید در کردستان

اکبر محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: یکی از چالش‌های اصلی استان کردستان وجود خام فروشی در بخش خدمات، صنایع و کشاورزی است که باعث شده ارزش افزوده و اشتغالزایی برای استان ایجاد نشود.

وی به ضرورت راه‌اندازی زنجیره‌های ارزش و تولید در استان تاکید کرد و گفت: در این راستا ایجاد دو زنجیره ارزش در حوزه دام سبک و فرش برای استان در نظر گرفته شده است که در این راستا باید کارگروه لازم نیز در استان شکل بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کردستان خاطرنشان کرد: هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی نیز در زمان قانونی یکی دیگر از خواسته‌های ما از دستگاه‌های اجرایی است تا اعتبارات در شهریورماه رسوب نکند.

به گزارش ایمنا، در پایان با دو دستور کار جلسه که در مورد توزیع تسهیلات تبصره ۱۸ و ایجاد زنجیره‌های ارزش دام سبک و فرش در استان کردستان بود با رأی‌گیری میان اعضای شورای برنامه‌ریزی استان موافقت به عمل آمد.

کد خبر 695810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.