نیروی انتظامی موجب آرامش مردم است

امام جمعه اصفهان گفت: نیروهای مسلح همچون قلعه‌ای برای حفظ آرامش مردم هستند، اگر نیروهای مسلح در جامعه باشند، مردم احساس می‌کنند در قلعه مستحکمی قرار دارند، یعنی آن‌ها باید سبب آرامش مردم باشند.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به کلامی از امیرمومنان (ع) درباره اهمیت جایگاه نیروهای مسلح در نظام اسلامی اظهار کرد: امیرمومنان (ع) درباره نیروهای مسلح تعریفی در نامه به مالک‌اشتر دارند و می‌فرمایند: حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ.

وی با بیان سه صفتی که امیرمومنان (ع) برای نیروهای مسلح بیان کرده‌اند، افزود: نیروهای مسلح همچون قلعه‌ای برای مردم هستند، اگر نیروهای مسلح در جامعه باشند، مردم احساس می‌کنند در قلعه مستحکمی قرار دارند، یعنی آن‌ها باید سبب آرامش مردم باشند.

عضو خبرگان رهبری گفت: دومین صفت نیروهای نظامی و انتظامی از منظر امیرالمومنین این است که برای دین عزت و زینت رهبران کشور هستند، بنابراین آرامش مردم به وسیله پلیس حاصل می‌شود.

وی احساس امنیت خاطر در مراجعه به پلیس را مهم دانست و گفت: فرد باید بداند زمانی که به نیروی انتظامی مراجعه می‌کند، همچون برادر او را راهنمایی می‌کنند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر مدارا با مردم و رعایت ادب و احترام نسبت به ارباب رجوع تصریح کرد: گاهی فکر می‌کنیم اگر فردی جرمی مرتکب شده باید مورد ناسزا قرار گیرد، در حالی حتی اگر بزرگ‌ترین جنایت را نیز انجام داده باشد در نهایت بشر است و نباید از او عصبانی شد.

وی اضافه کرد: پیامبر اعظم (ص) تعبیری دارند که بسیار مهم است و می‌فرمایند: نبعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله ن، یعنی من برای مدارای با مردم مبعوث شده‌ام، همچنان که برای رسالت مبعوث شده‌ام؛ بنابراین باید با مردم مدارا کرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد پرهیز از زورگویی و رعایت مداری با مردم را مهم دانست و ادامه داد: سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز این است. نباید افراد را از دین و حکومت دور کنیم، به‌طوری که آن‌ها از این مسائل دست بکشند.

وی همچنین وجود بعضی قوانین ناقص و ناکارآمد در زمینه قاچاق کالا و بی‌توجهی به سرمنشأهای اصلی قاچاق را نامناسب دانست افزود: برخی قوانین وجود دارد که حتی با اسلام مطابقت ندارند.

در این دیدار سردار حمید علینقیان‌پور، فرماندهی انتظامی گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات شش‌ماهه اخیر ارائه داد و اظهار کرد: در مراسم اربعین با توجه به گسترش درخواست‌ها برای صدور گذرنامه، ۲۸۰ هزار گذرنامه بین‌المللی و ۷۳ قطعه گذرنامه زیارتی صادر شد.

وی همچنین از ۴۰ هزار نفر تماس با پلیس فتا و دریافت مشاوره نیز خبر داد و افزود: در زمینه مبارزه با موادمخدر و برخورد با خرده‌فروشان و قاچاقچیان نیز، طی ماه گذشته بیش از ۱۳ تن موادمخدر در استان کشف و توقیف شد.

علینقیان‌پور خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت اقتصادی و برخورد با قاچاقچیان کالا نیز، ۱۹ هزار میلیارد کالای قاچاق ضبط شد.

کد خبر 695805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.