افزایش مصرف گاز طبیعی در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: مشترکان شرکت گاز استان کردستان در شش ماه نخست امسال، یک میلیارد و ۵۰۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش شش درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری اظهار کرد: طی شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ مشترکان شرکت گاز استان کردستان در تمام بخش‌ها در مجموع یک میلیارد و ۴۲۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده بودند که در شش‌ماهه نخست امسال این رقم به یک میلیارد و ۵۰۷ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

وی افزود: مقایسه مصرف شش ماهه اول امسال با مدت مشابه سال گذشته، افزایش شش درصدی مصرف گاز را در استان کردستان نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اینکه با ورود به آبان‌ماه هرسال مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی چندین برابر می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد از سبد انرژی کشور به گاز طبیعی تعلق دارد و این آمار نشان می‌دهد که گاز طبیعی یکی از مهم‌ترین حامل‌های انرژی است و باید برنامه‌ریزی مدون و استراتژیک برای بهره‌مندی تمام گروه‌های جامعه از این نعمت الهی تدوین شود تا در فصول سرد سال در ارائه خدمات وقفه‌ای ایجاد نشود.

وی تأمین سوخت مستمر و مداوم در تمام بخش‌ها را در گرو مصرف بهینه گاز طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: قبل از استفاده از وسایل و تجهیزات گازسوز حتماً باید برای اطمینان نحوه کارکرد توسط کارشناسان فنی بازرسی و مسیر دودکش از لحاظ مسدود نبودن بازبینی شود.

کد خبر 695789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.