عواقب سیلاب‌های فراشهری، گریبان‌گیر مدیریت شهری اصفهان

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهراصفهان با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در موضوع سیلاب‌های شهری اصفهان مطرح است، سیلاب‌های فراشهری است، گفت: به‌رغم مدیریت بحران توسط مدیریت شهری در داخل شهر، عواقب و نتایج سیلاب‌های فراشهری گریبان‌گیر مدیریت شهر اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیر سامع امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان اظهار کرد: بحران یک موضوع همه‌جانبه و غیرقابل پیش‌بینی است که هیچ‌گاه خبر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه پیش از وقوع بحران و حادثه، فرصت گفت‌وگو و تبادل نظر در رابطه با وظایف و تقسیم‌بندی آن‌ها با یکدیگر به خوبی فراهم است، افزود: در این زمان هرکسی موظف است اقدامات پیشگیرانه و موارد پیش‌بینی خود را از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این امر در استان کار مهم و سختی است که از دستگاه‌ها مطالبه انجام وظایف صورت گیرد.

وی تاکید کرد: زمانی که بحران ایجاد می‌شود، کسانی که در صحنه هستند، بر اساس امور وجدانی و مسائل اعتقادی خود عمل می‌کنند و بیشترین فشار به آن‌ها وارد می‌شود و بیشترین مطالبه از آن‌ها صورت می‌گیرد.

برای کنترل آب‌های سطحی در سیلاب‌های فراشهری ضعف داریم

سامع گفت: یکی از چالش‌هایی که در موضوع سیلاب‌های شهری اصفهان مطرح است، موضوع سیلاب‌های فراشهری است، به‌عنوان مثال در حوادث و اتفاقات سال گذشته بهارستان و سپاهان‌شهر، به‌رغم مدیریت بحران توسط مدیریت شهری در داخل شهر، عواقب و نتایج سیلاب‌های فراشهری گریبان‌گیر مدیریت شهر اصفهان شد.

وی ادامه داد: در زمینه کنترل آب‌های سطحی در سیلاب‌های فراشهری در جنوب و غرب استان ضعف داریم، از این‌رو باید اقدامات و کارهای اساسی در زمینه زمین‌هایی که در اختیار دیگر ارگان‌ها در این مناطق است، انجام شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: موضوع بازار بزرگ اصفهان نیز از جمله این مکان‌ها است که در صورت وقوع حادثه، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، به‌عنوان فرمانده عملیات و کف میدان در زمان وقوع بحران شناخته می‌شود و باید پاسخگوی هزاران اقدام انجام نشده توسط دیگر ارگان‌ها باشد.

وی بر ضرورت تداوم این‌گونه جلسات به‌ویژه با حضور مسئولان استانی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و بحث و تبادل نظر برای هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر، پیش از وقوع حادثه و بحران تاکید کرد.

کد خبر 695784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.