سرمایه انسانی ایران بیش از متوسط جهانی است

وزیر اقتصاد گفت: سرمایه انسانی ایران بیش از میانگین جهانی است و امتیاز زنان و دختران در این شاخص بالاتر از مردان است.

به گزارش ایمنا، سیداحسان خاندوزی که برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی به مراکش سفر کرده است، در گزارشی اظهار کرد: در حاشیه مجمع عمومی بانک جهانی که امسال با حضور ۱۴۷ کشور در مراکش برگزار شد؛ هیئت ایرانی در کمیته سرمایه انسانی بانک جهانی شرکت داشت و با توجه به اینکه در شاخص سرمایه انسانی که متوسط دنیا عدد ۰.۵۶ است و رتبه ایران بالاتر از این میانگین و ۰.۵۹ است و در آن امتیاز زنان و دختران بالاتر از مردان است. از کشورهایی هستیم که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا وضعیت قابل توجهی داریم، دستاوردها در حوزه سرمایه انسانی آماده ارائه به کشورهای مختلف شد.

وی افزود: از نکات ارائه شده توجه به موضوع آموزش، هم‌زمان با حمایت‌هایی که نهادهای حمایتی انجام می‌دهند بود که موجب می‌شود افراد با مهارت به بازار کار دسترسی بیشتری داشته باشند.

وزیر اقتصاد گفت: اصلاحاتی که در ذیل تبصره ۱۸ قانون بودجه لحاظ شد یعنی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به افزایش کمی و کیفی مهارت‌ها و سرمایه انسانی منتج شده است.

خاندوزی با اشاره به افزایش توجه به بخش دانش‌بنیان نیز گفت: در همین حال نرخ رشد بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در یک سال گذشته توانسته است از بیش از ۱۳ درصد به حدود ۱۲ درصد کاهش پیدا کند که البته هنوز در مسئله بیکاری با آنچه در تراز نخبگان کشور ما است، فاصله داریم، اما دستاوردهای اشاره شده به بهبود رتبه ایران در حمایت از دانش‌بنیان‌ها و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که از محورهای مورد بحث در این کمیته بود، کمک کرده است و امیدواریم با جمع‌بندی‌های صورت گرفته برای سال‌های آینده میانگین بهتری را نسبت کشورهای منطقه داشته باشیم.

منبع: تسنیم

کد خبر 695776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.