تاکید استاندار اصفهان بر توسعه اقتصاد «گردشگری» و «دانش‌بنیان»

استاندار اصفهان گفت: در مسیر آینده پیشرفت و آبادانی استان براساس مطالعات بسیار دو محور اساسی «گردشگری» و «اقتصاد دانش‌بنیان» بر اساس ظرفیت‌ها و شرایط استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان با حضور استاندار اصفهان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران کل این معاونت و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست، رئیس بنیاد نخبگان استان در خصوص فرآیند برگزاری جایزه مصطفی (ص) در اصفهان به ارائه گزارش پرداخت. سیدرضا مرتضوی ضمن قدردانی از تلاش‌ها در میزبانی اصفهان از این جایزه بین‌المللی اظهار کرد: تعریف ضمیمه و پیوست‌های برگزاری جایزه مصطفی (ص) موجب شد این رویداد از برنامه‌ای یک روزه تبدیل به برنامه یک هفته‌ای شود.

وی ادامه داد: جشنواره مصطفی (ص) دانشگاه و فضای دانشجویی را به گفتمانی متفاوت از لحاظ امید آفرینی و همنشینی با دانشمندان جهان اسلام درآورد و در امتداد خود شبکه‌سازی را ایجاد کرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در مسیر پیشرفت و آبادانی استان اصفهان دو محور اساسی گردشگری و اقتصاد دانش بنیان مطرح شده است که با توجه به ظرفیت‌ها و مشکلاتی که بر کشور تحمیل است غیر از این دو مسیر راهی برای ادامه حیات اصفهان وجود ندارد.

وی افزود: از دیرباز کارهایی با همکاری ارگان‌های مختلف در زمینه تعریق برنامه علم و فناوری انجام شده است؛ از این رو باید اصفهان در این دو حوزه به عنوان برند ملی و بین‌المللی مطرح شود.

مرتضوی گفت: یکی از خاستگاه‌های اصلی در این حوزه اصفهان است چراکه این شهر تلاش خود را برای پیشبرد مرجعیت علمی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه توسعه دانش کشور کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت‌های کشور و استان اصفهان موجب حضور مستمر دانشمندان می‌شود، اظهار کرد: بدون حرکت و تنها با برگزاری جشنواره، رویداد، کنفرانس و سمینارها نمی‌شود مرجعیت بین‌المللی پیدا کرد از این رو باید از بذری که در کشور و استان برای بلند مدت پاشیده شده است به درستی استفاده کرد تا جامعه اسلامی از آن برای توسعه علم و دانش استفاده کند.

استاندار اصفهان با اشاره به درخواست خود از مدیر صدا و سیما برای پوشش جایزه مصطفی (ص)، ادامه داد: پوشش و مصاحبه اختصاصی این ستاد موجب می‌شد مستند کاملی را از تغییر و تحول رخ داده در استان اصفهان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در استان ظرفیت و اعتماد آفرینی را فراهم نکردیم؛ در همین راستا ابتدا باید به راهبرد و ظرفیت اقتصادی استان توجه کنیم تا به سمت همکاری و انجام فعالیت‌های بلند مدت و متفاوت سوق پیدا کنیم. این کار موجب می‌شود استان اصفهان مرجعیت پیدا کند و کارهای بزرگی در راستای حفظ کشور انجام شود.

مرتضوی افزود: ارزیابی بلند مدت باعث می‌شود آثار پروژه‌های انجام شده همچون جایزه مصطفی را بر صنعت گردشگری استان ببینیم.

وی گفت: در زمان برگزاری جایزه مصطفی (ص) ۴۰ شبکه در خارج از کشور، پنج شبکه برون مرزی و ۱۲ شبکه داخلی این رویداد را پوشش می‌دادند. این درحالی است که فراهم آوردن چنین موقعیتی در حالت عادی برای اصفهان امکان پذیر نیست.

تاکید استاندار اصفهان بر توسعه اقتصاد «گردشگری» و «دانش‌بنیان»

رویداد فن‌نما به صورت سالانه در اصفهان برگزار شود

ارائه گزارش شهرداری اصفهان در خصوص برگزاری نمایشگاه فن‌نما، دستور جلسه دیگر نشست بود که در این خصوص استاندار اصفهان، گفت: باتوجه به ظرفیت‌های مختلف صنعتی و اقتصادی که در استان اصفهان وجود دارد باید با نگاه تخصصی‌تر به این موضوعات نگاه کنیم تا در دوره بعدی نمایشگاه کارهای مناسبی را انجام دهیم. همچنین محرک‌هایی از جمله بازدید دانش‌آموزان موجب امیدآفرینی در فرآیند کار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رتبه استان اصفهان در زمینه هوش مصنوعی پایین است، ادامه داد: برگزاری رویداد هوش مصنوعی موجب افزایش رشد اصفهان در این حوزه و نگاه معاونت علمی و ریاست جمهوری به سایر حوزه‌ها نیز شد. از این رو علی رغم فکر کردن به آینده باید به امروز هم فکر کرد.

مرتضوی با بیان اینکه با دعوت‌های عمومی موافق هستم، تصریح کرد: در رویدادهای بعد باید برای گزینش افراد وقت بگذاریم تا کسانی که برای عرضه فناوری‌های جدید تخصص دارند در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند؛ چراکه تنها با برگزاری رویداد مرجعیت پیدا نخواهیم کرد.

وی افزود: نگاه تمرکزگرا مسئولین موجب می‌شود بازتاب کاری در حوزه آن به درستی صورت نگیرید چراکه آنها به دنبال آسودگی خود در بازید هستند و می‌خواهند نمایشگاه زیر سر خودشان باشد تا رفت و برگشت آسانی داشته باشند.

استاندار اصفهان گفت: باید فعالیت‌های خود را از قالب رویداد خارج کنیم تا فرایند کار با نگاهی عمیق و مؤثر تر انجام شود و به رفع مشکلات و معضلات کمک کند.

همچنین در این نشست «ایجاد و راه‌اندازی مرکز تأمین مالی و سرمایه‌گذاری (هاب سرمایه‌گذاری استان)» به تصویب قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان رسید.

کد خبر 695767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.