آزادسازی ۷۵۴ هکتار از اراضی ملی اصفهان در ۶ ماهه نخست سال

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه سال جاری بالغ بر ۷۵۴ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی استان از دست متصرفان خارج و آزادسازی شده است.

سرهنگ طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری بالغ بر ۲۰۳ فقره پرونده برای تخریب و تصرف مراتع و عرصه‌های طبیعی استان تشکیل شده است، اظهار کرد: در این مدت ۱۷۸ حکم قضائی برای رفع تصرف عرصه‌های منابع طبیعی صادر و اجرا شد.

وی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه سال جاری حدود ۷۵۴ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی در سراسر استان اصفهان از دست متصرفان خارج و آزادسازی شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه نیز طی ۱۲۳ مورد حکم قضائی، ۳۳۳ هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شده است، تصریح کرد: سال گذشته در ۳۱۲ مورد اجرای حکم قضائی، ۶۹۶ هکتار از اراضی ملی آزادسازی شد.

وی با اشاره به تصرف اراضی ملی در ۱۵ تا ۲۰ سال اخیر در بعضی از شهرستان‌های استان اصفهان گفت: بر اساس شواهد موجود این تصرفات اراضی به باغ تبدیل شده است و اجرای احکام برای آنها با دغدغه و سختی‌هایی همراه است، اما با حمایت دستگاه قضا و شورای تأمین استان آزادسازی اراضی ملی انجام و متصرفان خلع ید می‌شوند.

سرهنگ طاهری با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال گذشته، ۵۲۹ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان رفع تصرف شده است، افزود: این میزان رفع تصرف‌ها به دنبال اجرای ۲۸۹ فقره حکم قضائی و خلع ید محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ۱۶۰۳ فقره دعوی در محاکم قضائی با موضوع برخورد با عوامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی از دیگر اقدامات مرتبط با حفاظت و حراست اراضی استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ بوده است.

به گزارش ایمنا، لازم به ذکر است که نگاهی به وضعیت عرصه‌های طبیعی اصفهان حاکی است که استان اصفهان با ۲۸ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل (معادل چهار درصد)، شش میلیون هکتار مرتع (معادل ۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان (معادل ۳۲ درصد) در بر گرفته است.

کد خبر 695754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    چرا سوال پیش میاد .که اراضی ملی رو تصرف میکنن .دهیاری .منابع طبیعی جهاد کشاورزی ..بیخبر هستن