گلپایگان رتبه سوم پرورش ماهی در استان اصفهان را دارد

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: صد استخر پرورش ماهی گرم‌آبی و سردآبی با تولید سالانه هزار تن در شهرستان گلپایگان فعالیت دارد و در این زمینه رتبه سوم استان اصفهان هستیم.

مهدی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان ۲۶ هزار و ۴۲۰ رأس گاو و گوساله، و ۴۳ هزار و ۳۲۴ گوسفند و بز در واحدهای صنعتی و سنتی پرورش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۶۴ رأس اسب در شهرستان گلپایگان وجود دارد، افزود: سالانه هزار و ۴۵۹ قلاده سگ گله و نگهبان علیه بیماری هاری واکسینه می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه هشت واحد مرغداری صنعتی با ظرفیت ۶۴۴ هزار مرغ تخم‌گذار وجود دارد، خاطرنشان کرد: در شش واحد مرغداری شهرستان ۲۸ هزار پولت تخم‌گذار پرورش داده می‌شود.

نوری از فعالیت یک واحد پرورش بلدرچین با طرفیت ۲۰ هزار قطعه خبر داد و اضافه کرد: یک واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت پرورش ۷ هزار و ۸۰۰ قطعه در شهرستان فعالیت دارد، در شهرستان ۲۹ هزار و ۴۷۷ کُلنی پرورش زنبور عسل با تولید سالانه ۲۳۳ تن عسل، ۳۹۶ کیلوگرم گرده و ۱۳ کیلوگرم ژل رویال فعالیت می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه یکصد استخر پرورش ماهی گرمابی و سردآبی با ظرفیت تولید سالانه هزار تن وجود دارد، تاکید کرد: گلپایگان در زمینه پرورش ماهی قزل‌آلا رتبه سوم استان را دارد.

نوری از تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن شیر خام، و چهار هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان گلپایگان خبر داد و اضافه کرد: ۸۲ واحد قصابی گوشت قرمز، و ۶۴ واحد عرضه مرغ و ماهی در شهرستان فعالیت دارند.

وی از فعالیت ۲۰۰ رستوران، آشپزخانه، تالار و ۱۰۴ پیتزافروشی و ساندویچی در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: روزانه ۴۰ هزار کیلوگرم خوراک دام در شرکت‌های سهامی زراعی و تعاونی روستایی شهرستان گلپایگان تولید می‌شود. ظرفیت کشتار دام در کشتارگاه صنعتی دام گلپایگان ۱۰۰ رأس گاو و ۵۹۰ رأس گوسفند است و کشتارگاه زرین طیور گلپایگان با ظرفیت حدود ۱۵ هزار قطعه مرغ فعالیت دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه روزانه حدود دو تن گوشت بلدرچین در کشتارگاه بلدرچین ذبح و بسته‌بندی می‌شود، اظهار کرد: طی شش ماه نخست امسال شش تن و ۲۱۳ کیلوگرم گوشت دام و شش هزار و ۶۰۴ قطعه طیور معدوم‌سازی شده است.

نوری گفت: امسال یک تن و ۴۲۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی از قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، رستوران‌ها جمع‌آوری و معدوم شد.

وی افزود: وظیفه سازمان دامپزشکی کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی، تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی و پیشگیری، مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

کد خبر 695712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.