کرمانی‌ها از حضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به وقوع پدیده گردوغبار در بعضی مناطق کرمان، هم‌استانی‌ها حتی‌المقدور از حضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

سیدمحمدصابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پایداری گردوغبار در کرمان طی روزهای آینده در کرمان اظهار کرد: ضروری است هم‌استانی‌ها توصیه‌های بهداشتی را رعایت و حتی‌المقدور از حضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه هنگام وقوع پدیده گردوغبار، بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گردوغبار دچار تنگی نفس، سرفه‌های مکرر و درد قفسه سینه می‌شوند، در معرض خطر جدی قرار دارند، افزود: این افراد در صورت تداوم علائم با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند یا با مراجعه به پزشک برنامه درمانی خود را ادامه دهند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه هنگام گردوغبار بسیاری از رانندگان دچار کاهش دید در تردد می‌شوند، از مردم خواست هنگام عبور از عرض معابر با احتیاط عمل و از لباس روشن استفاده کنند.

وی ادامه داد: شهروندان به دلیل کاهش دید افقی و احتمال وقوع تصادفات و حوادث ترافیکی، حتی‌الامکان از رانندگی و انجام اموری که نیازمند دقت و دید کافی است، خودداری کنند و در صورت نیاز، رانندگی با چراغ روشن انجام شود.

صابری افزایش مصرف مایعات، میوه‌ها و سبزی‌ها در زمان گردوغبار را در افزایش سرعت و میزان دفع سموم مؤثر دانست و تصریح کرد: شهروندان هنگام حضور در هوای آزاد و خارج از منزل، از دویدن و فعالیت‌هایی که منجر به افزایش تعداد تنفس می‌شود، خودداری کنند و در محیط‌های مسکونی و اداری در و پنجره‌ها را باز نکنند.

وی اضافه کرد: کودکان، افراد سالمند، زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی از حضور در اماکن و فضاهای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت با استفاده از ماسک یا پارچه مرطوب و قرار دادن آن جلوی دهان و بینی از منزل خارج شوند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: طی روزهای گذشته موردی برای بستری گزارش نشده است و تنها موارد اندکی با اورژانس پیش‌بیمارستانی تماس گرفته‌اند و تعداد محدودی به مراکز درمانی در شهرستان‌های فهرج، نرماشیر، ریگان، راور و رفسنجان مراجعه کرده‌اند که به صورت سرپایی ویزیت شده‌اند.

کد خبر 695698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.