تخفیف ویژه پروانه ساخت و انشعابات در بسته‌های تشویقی جدید بافت فرسوده

رئیس ستاد بازآفرینی استان اصفهان گفت: طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، شهرداری‌ها در محلات بافت فرسوده و ناکارآمد با نصب بنر مالکان را از طرح‌های تشویقی مطلع می‌کنند، در بسته‌های تشویقی جدید نیز علاوه بر تخفیف ۵۰ تا صددرصدی پروانه ساخت، انشعابات آب و برق و گاز نیز به صورت رایگان نصب می‌شود.

ناصر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر احیای بافت فرسوده و ناکارآمد شهرها، مهرماه سال ۱۴۰۱ توسط ستاد بازآفرینی ایران ابلاغ و پس از تصویب وزیر راه و شهرسازی به شهرداری‌های استان اصفهان ارسال شد تا ضمن اجرای بسته‌های تشویقی در محلات بافت فرسوده و ناکارآمد نسبت به ارائه گزارش عملکرد به ستاد بازآفرینی استان اقدام شود، اما تاکنون جوابیه ارسال نشده است.

وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، شهرداری‌ها در محلات بافت فرسوده و ناکارآمد با نصب بنر مالکان را از طرح‌های تشویقی مطلع می‌کنند.

رئیس ستاد بازآفرینی استان اصفهان ادامه داد: در بسته‌های تشویقی جدید علاوه بر تخفیف ۵۰ تا صددرصدی پروانه ساخت، انشعابات آب و برق و گاز نیز به صورت رایگان نصب می‌شود، طرح‌های تشویقی برای بافت فرسوده میانی با پیشینه روستایی و سکونتگاه‌های غیررسمی است و بافت فرسوده تاریخی را شامل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل جدید، بعضی محلات شهر گلپایگان جزو محلات پایلوت و دارای بافت فرسوده است؛ بنابراین طرح بازآفرینی این بافت‌ها باید مجدد تهیه و به ستاد بازآفرینی استان ارسال شود تا برای تأمین اعتبار به شرکت بازآفرینی کشور ارسال کنیم.

رئیس ستاد بازآفرینی استان اصفهان اضافه کرد: طبق دستورالعمل جدید، سهم دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی در تخصیص اعتبارات مشخص و به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان ارسال می‌شود تا آن‌ها موظف به پرداخت اعتبارات باشند.

ناصری ادامه داد: طبق این قانون، سهم شهرداری‌ها ۳۰ درصد و سهم دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی ۷۰ درصد است.

وی با تاکید بر تأسیس دفاتر تسهیل‌گری برای احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از سوی شهرداری‌ها گفت: از طریق سامانه ستاد بازآفرینی شهرداری‌های فعال در اجرای طرح بازآفرینی به عنوان برتر معرفی می‌شوند.

رئیس ستاد بازآفرینی استان اصفهان افزود: لازم است مالکان سکونتگاه‌های غیررسمی که ساخت‌وساز انجام دادند، اما سند ندارند به شهرداری مراجعه کنند تا به اداره راه و شهرسازی معرفی و از طریق این اداره به ثبت اسناد برای صدور سند معرفی شوند.

صالحی ادامه داد: مالکان بافت فرسوده می‌توانند از تسهیلات بافت فرسوده در قالب مقاوم‌سازی، نوسازی و سایر بسته‌های تشویقی پیش‌بینی شده استفاده کنند.

وی تاکید کرد: سهم استان اصفهان برای احیای بافت فرسوده ۷۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و گلپایگان نیز برای تخصیص اعتبار به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان معرفی شده است.

کد خبر 695634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.